Alla inlägg under april 2006

Av Miss Miller - 30 april 2006 18:38

Nu är han hemma Pepper. Det blev en lång resa. Fick ett samtal på torsadgs kvällen från säljaren som meddelade att you must pick him upp in Malmoe tomorrow at eight in the evening... Jag försökte förklara att det är ett lååångt och avlåångt land Sverige och jag hinner inte ner med transporten till åtta imorgon kväll... but she didn't understand that. Nåja det var bara kasta sig i bilen på fredagen och tur som tok att en häst till var med och vi fick dom att köra till söderköping... Resan blev lång iaf. Startade på fredag och var nere på lördag morgon. Hästen var jätte fin och bra på alla sätt och vis men säljaren glömde vara ärlig när jag frågade hur han var att lasta... två timmar senare var skrället i transporten och resan började mot Boden. Spännande var det och vägen var krokig innan allt var klart med både affären och allt annat. Väl hemma igen var jag rätt trött och trög i hjärnan efter att ha färdats 230 mil på två dagar. Kom hem fyra på söndags morgonen och vinglade ute på gården med Pepper för han var tvungen att få sträcka på sig efter den långa resan... in i stallet och in i boxen med honom, hem och SOVA! Tittade till mitt sto som skulle föla vilken dag som helst det visste jag... hon var sjöblöt i svett men inga klockor ringde, det jag hade i skallen var hem och sova punkt slut. Blev väckt av ett samtal på morgonen vid tio av min mor, irriterad var jag och tänkte för mig själv vad f*n ringer någon för nu alla vet ju att jag sover! Vi har faktiskt kört 230 mil på två dagar!!


Hingst ungen hade kommit hörde jag vrålandes av glädje i telefonen. Tröttheten var som bortblåst och jag ropade åt David att nu är han här, upp och hoppa! Snäll som han är satte han sig i bilen och följde med ut för att se på nykomling nr 2. Ja han var ju söt... Pepper fick en riktig resa ända upp till Boden och till råga på allt fick han se grannen föla när han anlänt... Det var nog mycket som rörde sig i hans trötta hjärna kan jag tro...


Det var början på sagan om Pepper och Camiell Q ;-)

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards