Alla inlägg under juli 2008

Av Miss Miller - 28 juli 2008 11:11

Jobbar på med Junior för fullt, vi ägnar oss mest åt join-up och lite löshoppning. Han har blivit väldigt trevlig att hantera (har han alltid varit) och litar på mig i allt nuförtiden. Stall gänget har nog samma uppfattning ännu, att jag svamlar men jag tror på Monty Roberts och ser själv vilken oerhörd positiv effekt det har på mina hästar. Faktiskt erkände min kära mor igår att det fungerade när hon berättade för ägaren till Mimmi's Herbert om hur jag gjorde. Hon sa "trodde ungen var tokig när hon jagade iväg honom gång på gång men innan det var färdigt kom han ju som en hund och gick in i grimskaftet".


Peppo är laddad med betoning på laddad... Rids på nu i samtliga gångarter och känns jätte fin. Älskar alla mina djur lika mycket men på olika sätt, Peppo är min busponny som kommit tillbaka, han är en riktig Emil med ett stort hjärta och personlighet...


Nice Light startar på fredag igen, får se hur det slutar denna gång... Har haft en hemsk dröm att han ligger i innerspår och blir jätte halt på vänster fram, så halt att han hoppar på tre ben... Ja ni, ni skulle bara veta vilka konstiga drömmar jag brukar ha...


Nä nu ska jag göra lite nytta här hemma...


På återseende.

Ciao.

Av Miss Miller - 15 juli 2008 14:20

Ja idag startade min älskling Nice Light på Lindesberg och öppnade i överlägsen stil på 12,5 första fem. Ledde från start till slut ohotad. Ingen förutom värmeland kan fatta hur detta känns! Tårarna har sprutat...

Av Miss Miller - 8 juli 2008 15:06

Nice Light startar på Lindesberg i p-21 lopp den 15 juli. Han har tagit söndagens start bra och nu hoppas jag att han går lite framåt och får en fin resa även den 15e juli. Återkommer med rapport...


Uppfödaren är jätte glad över att han äntligen kommit till start och sköter sig så fint.


Ciao.

Av Miss Miller - 6 juli 2008 13:31

Nice light startade idag på Eskilstuna, blev en fjärde plats och 5000 kr insprungna. Såg trött ut men han sköter sig jätte fint, så mattes hjärta klappar hårt just nu :) och om jag ska vara helt ärlig droppade några tårar när jag såg honom på atg-live.


Åh vad jag saknar honom.... min lilla kille...

Av Miss Miller - 5 juli 2008 18:29

Ja, vet inte om man ska skratta eller gråta när man besöker macken längre... Kanske borde sparka på pumpen... Idag kostar 1 liter diesel 14,89kr! Är rent ut sagt åt h*vete. De här nya diesel bilarna är ju faktiskt "miljövänliga" i jämförelse med de skattebefriade monstrena som borde skrotats för länge sedan. Dessutom straff beskattas man när man har diesel bil, vägskatten är betydligt mycket högre än på en bensinbil. Betalar själv över 7500 per år för min bil. Ska man köpa gasbil, ja visst en bra idé men var fasiken tankar man när man befinner sig utanför kommunen?? Å blir det samma visa med dessa skatter innan det är färdigt? För min förra bil betalade jag 800 kr i skatt första året jag hade den lastbils registrerad, idag kostar den 4000 kr. Tiden från 800-4000 kr är lite drygt 4 år. Den är alltså höjd varje år tills höjningen i år kom med 45% så det slutade på 4000kr. Å åker man till grannlandet för att tanka polto, ja då åker man väl dit...


Nä man får återgå till häst och vagn, men då ska de väl betalas skatt för hästarnas skit också!


Nåja, lägger ut en bild som gör en glad och harmonisk :)


Nåväl, ha de!


Ciao.

Ovido - Quiz & Flashcards