Direktlänk till inlägg 19 januari 2009

Var ett lååångt tag sedan nu...

Av Miss Miller - 19 januari 2009 12:50

...sen jag skrev nåt hära men ska försöka bättra mig :)


Istallet, händer inte så mycket annat än det vanliga. Pepper har haft jullov men nu tömkör vi och pysslar med markjobb. Junior är inne i en enorm växtperiod så han har vintervila med pyssel... Nisse han har vart lite förkyld och tagit det lugnt ett tag men är nu i full träning igen. Siktar på start i slutet av februari om allt går enligt planerna.


På gården har det kommit en ny familjemedlem som heter Hilda. Hilda är en snart 2 år gammal golden retriver tik som är omplacerad då hon inte trivdes i stor flock på kennel. Behöver en hel del tid på sig för att bli en trygg och "vanlig" gårdshund men det ser ljust ut iaf. Azzar är överlycklig för nu har han fått en egen löptik, Toppen sa han :) Vet inte om min mor håller med men jaja...


Här hemma blir det lite förändringar efter helgen, Lizzie och Nalle får en ny kompis på prov. En omplaceringsund som vi förbarmat oss över, Bruno heter han iaf och är 8 månader. En goldenretriver det också. Får väl se i vilket skick han är när jag åker ner på lördag för att hämta honom. Lagom tajming så löper även Lizzie men men det är bara bita ihop... Nalle är oerhört klok och fin hane, säger inte ett knyst... Skönt men man ser ju iaf på honom att det är lite jobbigt.


Sally's mage växer och växer, ska hälsa på henne om jag hinner på söndag... Har iaf fått lite bilder vilket är mycket uppskattat. Hon har det så himla bra och det känns väldigt tryggt att ha henne där nere trots avståndet...


Nä nu ska jag ut och rida innan det blir mörkt...


Vi hörs!


Ciao.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Miss Miller - 25 mars 2009 10:58

Jisses vad tiden bara rasar iväg på dagarna, har inte hunnit vara in här på vääldigt länge nu...   Här uppe i norr lyser solen och snön börjar sakta men säkert tina bort. Hundarna ligger och solar i snön och njuter av värmen, hästarna sover ute i sol...

Av Miss Miller - 27 februari 2009 19:18

Börjar väl med gårdagens trav i Boden. Daler hoppade tyvärr, kusk och häst var inte riktigt överrens. Han är ju inte så lättkörd lilla Daler. Lira då, ja lilla Lira Launcher med sina små hyss i planeten. Hon är ju grön och svammlar mycket i värmning ...

Av Miss Miller - 20 februari 2009 14:52

Idag har Nisse gått intervaller på isen. Känns dunderfin förutom karlederna bak. Försöker hålla mjukt med kådsalva men nu har han dessutom fått sprickor båda bak på ballarna. Blir inte klok på detta, stackars häst han blödde när vi kom in efter passe...

Av Miss Miller - 12 februari 2009 09:30

Vädret är helt underbart idag, strålande sol minus 25 grader. Gruvar mig för morgondagen men det går säkert bra... Junior ska linas idag, Peppo och Nisse har vilodag= vilodag för mig :) Ska ut med hundarna nu en sväng, dom är inte alltför sugna på lå...

Av Miss Miller - 11 februari 2009 08:27

Vilka härliga dagar det är nu med strålande sol, glittrande snö och bitande kyla :) Fotade lite igår men har nu ställt om kameran då bilderna inte var till belåtenhet så jag tänker fota lite idag också i det vackra vädret.   Nisse ska gå sina interv...

Ovido - Quiz & Flashcards