Direktlänk till inlägg 29 december 2008

Var ett tag sedan nu...

Av Miss Miller - 29 december 2008 17:42

Har hänt en hel del sen jag skrev sist... Var ska jag nu börja...


Kan väl börja med Boblitz B. Bobblan skulle starta den 17 december i boden eller var det den 18e... Nåväl, han hoppade över en sandfläck i värmningen och landade så illa att han fick en spricka som gick från kotled till hovled. Hade gått att gipsa om nu inte sprickan hade glipat upp så förbaskat mycket. Var in och röntgade honom dagen efter på atg där det konstaterade detta, operativt men till vilket pris. Han skulle få stå 60 mil på transporten och sen 60 mil hem. Kunde inte garantera god prognos på detta. Han hade så ont och var genomblöt i svett bara av den korta turen till stan som tar 15 minuter. Skakade i hela kroppen tills smärtstillande slog till... Ägarna var så klok och tänkte bara på hästens bästa så Boblitz fick somna in hemma på gården den 23 december. Tackar Boblitz med familj för en underbar tid. Bobblan var en jätte go kille som hade lite bråttom i vagnen men ett hjärta av guld och alltid försökte sitt bästa. En riktig gose nalle som vi saknar i stallet.


Nisse då, han tränar på och känns kanon fin. Har tagit det lite lugnt i en vecka efter en incident på isen då bakskon flög när vi befann oss i full kareta. Slutade väl men varken jag eller Nisse tyckte de var särskilt kul... Är bara glad att det inte var en framsko som flög och att allt slutade väl. Har aldrig varit med om en häst som nöter så mycket brodd som lilla Nisse, ja sa Mika i stallet med sin härliga finska brytning, han har ett kraftfullt steg. Jo nog har han det alla gånger. Får se när vi hittar något lopp här framöver så ska vi starta igång lite...


Pepper, ja Emil är sig lik. Hyss har han för sig all sin vakna tid, mår som en prins. Sadel är utprovad och nu blir allt förhoppningsvis frid och fröjd...


Camiell Q, när ska denna grabb sluta växa på höjden det frågar jag mig varje dag... Han är ju gudomligt snäll, visst har han lite hyss för sig men inget som är besvärande. Har tagit det lite lugnt under jul då han växer så in i bövelens mycket. Ligger mycket och vilar när han är både inne och ute... Planen är med honom fortsatt utbildning efter nyår med siktet på tre års test 2009.


Sally, magen växer och bäbisen verkar frodas. Hon mår jätte bra fast jag saknar henne mer och mer men det går bra eftersom att jag vet hur bra hon har det. Får tänka på det när saknaden blir för stor...


Lizzie och Nalle mår toppen, vi tar våra dagliga turer på isen och strosar ju såklart här hemma också. Gruvar mig för detta nyårs med smällare för lilla tiken men jag har planerat en lång kväll i bil... Blir nog bra, bara hon slipper vara hemma runt tolvslaget...


Jul har de ju varit också... Gick rätt smärtfritt men nog var den tom utan mormor. Mormors bästa väninna Maj gick bort hastigt just före jul. Dom springer väl på stan nu i full kareta som dom gjorde när mormor var frisk :) Hoppas det finns sånt i himlen ;) Nåja mat har man ätit, tomten var snäll eller hur säger man det kanske är jag som varit snäll ;) Lizzie och Nalle roade sig med att öppna paket när jag sov efter arbetspasset dan före jul... Kan ju inte annat än fnissa åt deras uppfinnigs rikedom. Har dom tråkigt så löser dom problemet rätt bra själva tycker dom nog :) Var bara till å paketera in presenterna igen det när jag vaknade bland allt papper och snöre :) Sover väldigt hårt de första två timmarna, kan smälla en bomb och jag vaknar inte så därför kunde operation julklapps öppning fortgå utan min vetskap :)


Nä nu ska jag iväg på jobbet så jag får skrva mer en annan dag...


Passar på att önska alla ett gott nytt år och en god fortsättning på det nya året!


Ciao.

 
 
Ingen bild

Monica

3 januari 2009 06:27

Näe.. nu har vi vart för dåliga på att skriva till varann ett tag faktiskt..
Men roligt att du berättar om dina hästar så jag vet nåt iaf. ;)
Nisse måste väl vara redo strax nu.. jag väntar såååå :)
Puss & Kramar från konstigavädretlandet ;)

 
Ingen bild

Monica

14 januari 2009 06:08

Men hallå!
Vart har du rymt nånstans??
Ja saknar dej ju :(

Kramar

 
Ingen bild

Tess

19 januari 2009 13:04

Hej :)

Nu är jag åter i skrivartagen, ska in på din sida efter jag ridit och läsa :)

Kramar i massor från ett varmt (-6 grader och snö) Boden

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Miss Miller - 25 mars 2009 10:58

Jisses vad tiden bara rasar iväg på dagarna, har inte hunnit vara in här på vääldigt länge nu...   Här uppe i norr lyser solen och snön börjar sakta men säkert tina bort. Hundarna ligger och solar i snön och njuter av värmen, hästarna sover ute i sol...

Av Miss Miller - 27 februari 2009 19:18

Börjar väl med gårdagens trav i Boden. Daler hoppade tyvärr, kusk och häst var inte riktigt överrens. Han är ju inte så lättkörd lilla Daler. Lira då, ja lilla Lira Launcher med sina små hyss i planeten. Hon är ju grön och svammlar mycket i värmning ...

Av Miss Miller - 20 februari 2009 14:52

Idag har Nisse gått intervaller på isen. Känns dunderfin förutom karlederna bak. Försöker hålla mjukt med kådsalva men nu har han dessutom fått sprickor båda bak på ballarna. Blir inte klok på detta, stackars häst han blödde när vi kom in efter passe...

Av Miss Miller - 12 februari 2009 09:30

Vädret är helt underbart idag, strålande sol minus 25 grader. Gruvar mig för morgondagen men det går säkert bra... Junior ska linas idag, Peppo och Nisse har vilodag= vilodag för mig :) Ska ut med hundarna nu en sväng, dom är inte alltför sugna på lå...

Av Miss Miller - 11 februari 2009 08:27

Vilka härliga dagar det är nu med strålande sol, glittrande snö och bitande kyla :) Fotade lite igår men har nu ställt om kameran då bilderna inte var till belåtenhet så jag tänker fota lite idag också i det vackra vädret.   Nisse ska gå sina interv...

Ovido - Quiz & Flashcards