Direktlänk till inlägg 11 februari 2009

Onsdag...

Av Miss Miller - 11 februari 2009 08:27

Vilka härliga dagar det är nu med strålande sol, glittrande snö och bitande kyla :) Fotade lite igår men har nu ställt om kameran då bilderna inte var till belåtenhet så jag tänker fota lite idag också i det vackra vädret.


Nisse ska gå sina intervaller idag ist, red motion i måndags med lite trav i djupsnö pga att det inte var plogat men det gick bra det också.


Ska till veterinären idag med Nalle, har begärt att dom ska ta en odling nu från halsen så han får rätt antibiotika. Tycker synd om honom som måste börja sin tredje kur men förhoppningsvis får vi bort detta nu. Sista lösningen är att bränna bort tonsillerna... Men Lars Steinwall är alltid bra att ha å göra med så det löser sig nog denna gång. Följde med min mor igår till gammelstads djursjukhus för att rtg Zigge, hennes lilla valp. Han har blivit påsprungen av sina kompisar och som tur är "bara" fått en rejäl muskelsträckning. När vi sitter där och väntar kommer en familj och är helt förkrossade, var med sin valp för att vaccinera och valpen dog av vaccinet. Började fundera på detta, kan dom verkligen dö av ett vaccin... trodde inte det men... Nåja...


Nä nu ska jag fixa till mig lite, kan ju inte komma osminkad till veterinären då blir dom ju rädd ;)


16:04


Hemma igen efter en dag som gått i tecknet fullt ös medvetslös... Nalle måste iaf op på fredag. Lars tycker att tonsillerna ska bort, jag var lite svår övertalad men gick tillslut med på det. Är trots allt det bästa för hunden, slipper söva honom två gånger om det nu skulle komma tillbaka igen så hade alternativet varit att ta bort dom då... Tar ledigt i helgen, skulle egentligen jobbat men nu prioriterar jag pyssel med Nalle före jobbet såklart.


Måste bara skryta på Junior eller Camiell Q som han ju faktiskt heter. Haft honom i lina idag efter vintervila. Använder bara monty roberts grimman som är den bästa uppfinningen som finns till hästar. Junior tyckte att jaha ska vi köra join-up men det kan jag matte se så duktig jag är. Nu var ju inte det tanken men han beter sig på precis samma sätt i lina som vid join-up. Det är den mest lyhörda individ jag arbetat med. Tog väl ungefär fem varv så sänkte han sitt huvud och började tugga, det inre örat har han riktat mot mig och gör precis som han ska. När jag flyttar blicken bakåt så saktar han av, tittar jag honom stint i ögat så ökar han. Jag älskar denna häst och känner så enormt mycket samförstånd med honom, behöver inte öppna munnen vi förstår varandra iaf med endast kropps språket. Han är bara helt enkelt underbar! Våran finska veterinär var på ett kärt återbesök idag efter vinterledigheter och dylikt. Han tyckte Junior var jätte fin och hade gärna tagit med honom i bilen ;) Skämt åsido så är det alltid roligt att höra positiva saker om sina djur och speciellt dom man fött upp själv. Till saken hör att våran veterinär tävlar fälttävlan på hög nivå och vet vad han pratar om. Hade kunnat sälja honom på plats om jag säger så... Men jag har ju hans nummer om jag ångrar mig... Nä nu ska jag sluta skryta :)


Dags för matlagning, magen kurrar som vanligt. Dom som ser mig tror inte jag äter nog dom som känner mig tror att jag är bottenlös :)


Ciao

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Miss Miller - 25 mars 2009 10:58

Jisses vad tiden bara rasar iväg på dagarna, har inte hunnit vara in här på vääldigt länge nu...   Här uppe i norr lyser solen och snön börjar sakta men säkert tina bort. Hundarna ligger och solar i snön och njuter av värmen, hästarna sover ute i sol...

Av Miss Miller - 27 februari 2009 19:18

Börjar väl med gårdagens trav i Boden. Daler hoppade tyvärr, kusk och häst var inte riktigt överrens. Han är ju inte så lättkörd lilla Daler. Lira då, ja lilla Lira Launcher med sina små hyss i planeten. Hon är ju grön och svammlar mycket i värmning ...

Av Miss Miller - 20 februari 2009 14:52

Idag har Nisse gått intervaller på isen. Känns dunderfin förutom karlederna bak. Försöker hålla mjukt med kådsalva men nu har han dessutom fått sprickor båda bak på ballarna. Blir inte klok på detta, stackars häst han blödde när vi kom in efter passe...

Av Miss Miller - 12 februari 2009 09:30

Vädret är helt underbart idag, strålande sol minus 25 grader. Gruvar mig för morgondagen men det går säkert bra... Junior ska linas idag, Peppo och Nisse har vilodag= vilodag för mig :) Ska ut med hundarna nu en sväng, dom är inte alltför sugna på lå...

Av Miss Miller - 9 februari 2009 08:35

Snö har det kommit så det räcker och blir över, spaden har gått varm senaste dagarna. Men mysigt är det, tänkte ta mig en sväng med kameran imorgon på min 'lediga' dag.   Så har halsinfektionen kommit tillbaka på Nalle igen för tredje gången...

Ovido - Quiz & Flashcards