Alla inlägg under april 2008

Av Miss Miller - 25 april 2008 20:04

Vi har en liten emil i vårat stall, han heter egentligen Gor... Iaf, iförrgår kom jag som vanligt till stallet för att ge middag... Ridisarna hade som vanligt hoppat över hagen och gått in själv vid lunch. Åh tänkte jag, då ska dom få gå ut i en annan hage och vara ute till kvällen... Tog Peppos mat i ena handen och Peppo i den andra eller iaf hans grimskaft ;-)

Tyckte ledet till denna rör hage var slarvigt öppnat och slängt på backen. Tänkte inte mer på det utan hämtade simsa... När jag sen gick in i andra delen av stallet för att hämta havre reagerade jag på att just vår lilla emil hade huvudet så långt ut... Tog en närmare titt och upptäckte att lilla emil hade rivit ledet och promenerat in i sin box och stod snällt och väntade på sin mat... Hm tänkte jag, hur kom han sig in, där stod ju en skottkärra i vägen... Ni får se på bilden vad jag menar...


Tjing

Av Miss Miller - 16 april 2008 21:19

Har inte hunnit me å skriva här på ett tag...


Min älskade mormor är väldigt sjuk och alla tankar och all tid går åt till att hälsa på henne och fundera på alla provsvar som kommer i morgon... Känns jätte jobbigt att se en annars så alert dam som är på kurser och möten helt plötsligt liggandes i säng hela dagarna. Hon har tappat 6 kilo på två veckor och jag vet att beskedet imorgon inte är roligt... Har aldrig bett till någon där uppe i himlen förut, var nog första gången jag bad förra torsdagen. Vet inte om någon lyssnar men man kan ju alltid hoppas... Vet inte om det hjälper men det känns som en liten tröst i eländet... Önskar inte ens min värsta fiende denna sjukdom...


Njut av livet, det är oerhört skört. Förverkliga dina drömmar och lyssna till ditt hjärta...

Av Miss Miller - 2 april 2008 13:40

Lilla junior han växer och växer, benen är långa och magen rund :-)


Nu har han börjat ha på sig sadel och det går jätte bra. Ska inte sitta på honom förrän till sommaren men han får ha på sig grejerna för att vänja sig...


Han är cool och helt underbar att hålla på med. En riktigt trevlig kille med mammas fina temperament.


Sally, juniors mamma, ska betäckas i år. Tittar på Radiator och tycker det är en spännande kombination! Nästa betäckning som beräknas till 2010 blir med en gångartshingst, kanske Briar...


Pepper är peppad, är som att sitta på en tidsinställd bomb... Ska skicka hans Amerigo DJ hoppsadel på omstoppning så då får vi tömköra i en vecka lite drygt...


Nä nu ska jag mysa med Nallis och Lizzan en stund.


Ciao 

Ovido - Quiz & Flashcards