Direktlänk till inlägg 30 november 2008

Veckan som gått...

Av Miss Miller - 30 november 2008 10:32

Igår var det -20 grader på morgonen, blev varmare på eftermiddagen för att börja snöa inatt. Snöar för fullt nu, rätt mysigt faktiskt. Har hämtat Lizzie och Nalle från hundvakten nu på morgonen. Glada blev dom, är precis som dom säger vart f*n har du hållit hus. Lämna oss sådär bara... Eller inte men iaf så blev dom väldigt glad. Ska ta en lång promenad nu efter skrivande stund. Var hemma efter två inatt. Julfest var det igår på stadshotellet i luleå. Trevligt med god mat och en å annan sväng om. Roligt gäng vid bordet, alltid lite roligare om folk är pratsamma :) Hade eller jag sätter ut en bild sedan, kan inte förklara kläderna så bra. Nåja annat som händer då... Jobbade natt fredag mot lördag, igår sov jag inte en blund för det fanns inte tid till det. Skulle ju hinna rasta hundar, rida Nisse, köpa kläder å allt annat som hör till... Men sov nästan innan ja la huvudet på kudden när jag kom hem kan jag säga. Tog ingen bil pga att jag förstod att jag skulle vara för trött för att sätta mig bakom ratten hem. Min snälla far kom å hämtade utan att jag bett honom. Skulle åka buss hem å bli hämtad vid nordpolen (badhuset) men där stod han som en glad överraskning när jag klev ut med en bordsdekoration i högsta hugg på väg mot bussen. Jo den dekorationen, varje år ligger en lapp under någon av kaffekopparna vid borden å den som har turen får ta med sig bordsdekorationen hem, i år var det min tur :) Får välan lägga ut bild på den me'. Så här i efterhand skulle man nog tagit sig en rejäl stänkare då kanske jag fått sova ordentligt, denna arm driver mig till vansinne :( Nåja ska ju till läkaren i veckan...


Å så är de ju första advent i dag, rackarns vad tiden kilar fort. Snart är de ju julafton... Hittade julklapp åt min mor igår när jag sprang för å köpa min klänning som jag hängt undan i en annan butik men måste alltid in på berlins å kika när jag för ovanlighetens skull är på stan'. Kan iaf inte skriva hära vad de är för min mor kikar ju in här ibland...


Nä nu ska jag ta den promenaden jag lovat hundarna...


Ciao

 
 
Ingen bild

Monica

30 november 2008 14:10

Men attans så vacker du är på bilden! :)
Kom på att jag nog aldrig sett hur du ser ut förutom i mina tankar.. hade fått för mej att du var ljushårig bara ;)

Va skönt att höra att du ska till Läkare nu i veckan! Hoppas du står på dej om en remiss till magnetröntgen.. och inte bara vanlig röntgen.. men det också förstås!
men vad du än gör så låt ingen 'kotknackare' slita i dej.. säger doktorn det så går du till en annan! Förstått?!

Näe kika in en snabbis här bara för att se hur det hade gått med just detta..
Nu ska jag ut till Lillen igen..
Ååh om vädret bara kunde stilla sej så han kan gå ut nån gång.. det är alldeles för löst i marken.. måste vara hårt där han ska gå. Annars så trivs han faktiskt himla bra med att vara inne med mammis sällskap faktiskt.. vi kan spela lite fotboll inne också men han springer inte och hämtar den;)

Ha de gott' Kramisar från mej till dej :)

 
Ingen bild

Tess

30 november 2008 22:15

Hallåj,

Tackar, du jag har faktiskt vart ljus en gång för 8 år sedan. Har haft en längtan om å bli ljus igen då jag trivs så bra i de men de sliter ju så på håret...

Ja nu måste jag stå på mej för detta går inte. Var väldigt trött på morgonen men de var bara å he sig upp för arm eländet startade å domna sådära elakt... Nu går ögonen i kors å jag hoppas att jag får sova en hel natt... Nä inga kotknackers för min del. Iaf inte innan jag är rtg...

Nu ska jag kika in hos dej å läsa lite :)

Ps. Det har kommit en decimeter snö under natten och dagen hära...

Bamsing kramisar från mej till dej

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Miss Miller - 25 mars 2009 10:58

Jisses vad tiden bara rasar iväg på dagarna, har inte hunnit vara in här på vääldigt länge nu...   Här uppe i norr lyser solen och snön börjar sakta men säkert tina bort. Hundarna ligger och solar i snön och njuter av värmen, hästarna sover ute i sol...

Av Miss Miller - 27 februari 2009 19:18

Börjar väl med gårdagens trav i Boden. Daler hoppade tyvärr, kusk och häst var inte riktigt överrens. Han är ju inte så lättkörd lilla Daler. Lira då, ja lilla Lira Launcher med sina små hyss i planeten. Hon är ju grön och svammlar mycket i värmning ...

Av Miss Miller - 20 februari 2009 14:52

Idag har Nisse gått intervaller på isen. Känns dunderfin förutom karlederna bak. Försöker hålla mjukt med kådsalva men nu har han dessutom fått sprickor båda bak på ballarna. Blir inte klok på detta, stackars häst han blödde när vi kom in efter passe...

Av Miss Miller - 12 februari 2009 09:30

Vädret är helt underbart idag, strålande sol minus 25 grader. Gruvar mig för morgondagen men det går säkert bra... Junior ska linas idag, Peppo och Nisse har vilodag= vilodag för mig :) Ska ut med hundarna nu en sväng, dom är inte alltför sugna på lå...

Av Miss Miller - 11 februari 2009 08:27

Vilka härliga dagar det är nu med strålande sol, glittrande snö och bitande kyla :) Fotade lite igår men har nu ställt om kameran då bilderna inte var till belåtenhet så jag tänker fota lite idag också i det vackra vädret.   Nisse ska gå sina interv...

Ovido - Quiz & Flashcards