Direktlänk till inlägg 9 februari 2009

Hundar, hästar och snö :)

Av Miss Miller - 9 februari 2009 08:35

Snö har det kommit så det räcker och blir över, spaden har gått varm senaste dagarna. Men mysigt är det, tänkte ta mig en sväng med kameran imorgon på min 'lediga' dag.


Så har halsinfektionen kommit tillbaka på Nalle igen för tredje gången :( Blir ett besök till veterinären så ska dom få ta en odling för att utreda vad det är för skit och sätta in rätt antibiotika. Blir så less på detta, mest för hundens skull. Inte kul å ha den dyngan i halsen, man vet ju själv hur det är med halsont och den äckliga smaken/lukten man får från halsen... Lizzie, Nalle och Bruno har iaf börjat leka lite smått, går åt rätt håll iaf. Bruno har provat på att vakta leksaken nu på morgonen mot mig vilket inte är någon bra idé för då blir man av med den... Är handlingkurs den 15/2, vet bara inte hur jag ska hinna med...jobbar tyvärr... men vill vääldigt gärna gå den då det är en jätte duktig handler/uppfödare som har kursen. Kanske löser sig...


Jaha så har min lillasyster hälsat på igår, jätte roligt men då kröp det fram att hon fått en nota för slakten av hästen på 3300 pga att hans pass var en dublett och då får hästen aldrig gå till livsmedelsproduktion. Min lilla syster är lite långsam av sig när det ska ordnas saker och detta skulle vara gjort för tre veckor sedan! Men sa jag varför har du inte tagit och ordnat upp det, men jag har funderat svarade hon :) Ja dessa ungdomar... Nu är det så att hon ägde inte den hästen utan det gör bl.a hennes morbror. Hon har stått för träningen. Tur för henne att hon har en 'ngt äldre' syster med skarpladdad mun som löste problemet nu på morgonen. Så nu kommer det en faktura till hennes morbror istället :) Paff lär han bli men det struntar jag fullständigt i. Kan väl nämna lite ytligt att hennes morbror inte tillhör mina favoriter. Tack och lov har vi inte samma mamma jag och min syster så jag är inte släkt med honom. Nåja nog om detta...


Idag väntar intervaller med Nisse, blir nog ett banjobb på lördag :) Red motion i lördags nere på isen, shit så kallt det var. Såg inte ett jota, tur att Nisse kan vägen. De övre och undre ögonfransarna frös ihop så då kan ni ju tänka er vilket lovely före det var... Blir nog så även idag men intervallerna ska ridas iaf. Sen blir det pilates för hela slanten, beach 2009 närmar ju sig med stormsteg ;) Jag som är så mycket på stranden :)) Men man vet ju aldrig...


Nä nu ska jag vila en stund efter mina avklarade natt skift...


Ciao 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Miss Miller - 25 mars 2009 10:58

Jisses vad tiden bara rasar iväg på dagarna, har inte hunnit vara in här på vääldigt länge nu...   Här uppe i norr lyser solen och snön börjar sakta men säkert tina bort. Hundarna ligger och solar i snön och njuter av värmen, hästarna sover ute i sol...

Av Miss Miller - 27 februari 2009 19:18

Börjar väl med gårdagens trav i Boden. Daler hoppade tyvärr, kusk och häst var inte riktigt överrens. Han är ju inte så lättkörd lilla Daler. Lira då, ja lilla Lira Launcher med sina små hyss i planeten. Hon är ju grön och svammlar mycket i värmning ...

Av Miss Miller - 20 februari 2009 14:52

Idag har Nisse gått intervaller på isen. Känns dunderfin förutom karlederna bak. Försöker hålla mjukt med kådsalva men nu har han dessutom fått sprickor båda bak på ballarna. Blir inte klok på detta, stackars häst han blödde när vi kom in efter passe...

Av Miss Miller - 12 februari 2009 09:30

Vädret är helt underbart idag, strålande sol minus 25 grader. Gruvar mig för morgondagen men det går säkert bra... Junior ska linas idag, Peppo och Nisse har vilodag= vilodag för mig :) Ska ut med hundarna nu en sväng, dom är inte alltför sugna på lå...

Av Miss Miller - 11 februari 2009 08:27

Vilka härliga dagar det är nu med strålande sol, glittrande snö och bitande kyla :) Fotade lite igår men har nu ställt om kameran då bilderna inte var till belåtenhet så jag tänker fota lite idag också i det vackra vädret.   Nisse ska gå sina interv...

Ovido - Quiz & Flashcards