Direktlänk till inlägg 22 januari 2009

Lite av varje...

Av Miss Miller - 22 januari 2009 16:41

Igår gick Nisse intervaller på isen, 6 st i 30's tempo. Tappade luften av och till så nu åker pullburken på nästa gång. Han såg fin ut emellan varven när han fick luft, ska väl tillägga att det blåste rejäl motvind och var inte lättsprunget direkt så rätt positivt känns det iaf. Har idag exploderat en karledsinflammation från ingenstans i vänster bak. Ska lägga om med alsolsprit ikväll och hoppas att det drar ut skiten. Har ju gett honom hackad strå lucern då han tappat lite i vikt, vet inte om detta är orsaken eller vad det är. Tycker synd om Nisse iaf för han har jätte ont. Mattes prins får inte ha ont då skär det i hjärtat :) Så är det för övrigt med alla mina djur :)


Pepper eller bomben eller Emil, ja kärt barn har många namn :) Peppo är iaf laddad som en bomb, väntar på den nya sadeln som kommer i mars... Inget är som väntans tider... Byter iaf bort Amerigon och fick riktigt bra inbytes pris på den plus att jag dealat till mig lite utrustning till den nya sadeln :) Nu gör dom iaf en sadel efter Peppos rygg så fungerar det inte nu då har jag iaf gjort allt som står i min makt för den hästen... Håll gärna en tumme om någon har en till övers...


Junior han växer och vääxer, vintervilar nu pga en enorm växtperiod... I övrigt har han börjat små prata med nordis stoet som står två boxar ifrån honom. Har försökt förklara att det inte är en lämplig fru men han lyssnar inte ;) Tycker tydligen att hon är jätte söt vilket hon ju faktiskt är :)


Nalle är ju färdigbehandlad för sin envisa halsinfektion, hoppas nu att det håller i sig annars måste dom ner i alsen och ta reda på vad fasiken det är som spökar. Vill iaf inte ge mer antibiotika utan en större utredning. I övrigt mår han prima, har fullt upp nu med löptik hemma och en i stallet... suck... tur att han är klok och inte gnäller...


Lizzie, ja hon är crazy nu när hon löper. Nalle blir påhoppad, matte blir påhoppad, sattyg utförs och hon är nog mest hormonstinn... I övrigt mår hon prima den lilla busfröken...


Så åker jag till Gävle på lördag... och vad ska jag göra där... Vet inte om jag tänker skriva det nu... Kanske skriver det senare...



Nä kan inte hålla mig... Ska hämta hem en golden retriver hane på 8 månader som jag ska ha på prov. Fungerar allt bra så blir han kvar.En liten eller ja liten är han väl inte men ung då kille som haft det lite trassligt i livet... Skriver mer till veckan när jag hunnit bekanta mig med honom lite, han heter iaf Bruno...


Bilderna, Nalle spanar när Nisse tränar. Nisse in action.


Ciao.

 
 
Ingen bild

Monica

26 januari 2009 17:12

Ja så skriver du Äntligen.. å så behagar jag inte ens att skriva tillbaks ;)
Tacksamt eller hur?
Näee skoja bara.. de ju inte för min skull du skriver heller! (bara liiiite)
Jag har och har haft sjukt mycke jobbigt omkring mej och det bara fylls på hela tiden så inspirationen att skriva och va positiv är inte så stor.. Nåväl..

Jättefin bild på Nisse!!
Han ser verkligen dunderfin ut.. hoppas verkligen att han kommer ut till start strax nu det vore verkligen så himla skoj!
Trist om karleden ska stöka till det.. men det är säkert bara lucernet som du själv tror.. Jag använder en annan lucern från Kvarnbyfoder, pellets (måste blötas mer än betfor) just denna är såå bra för den innehåller inget annat än just lucern.. inga som helst tillsatser som betmassa etc. asså totalt sockerfritt..
Men proteinet finns ju där och det är ju dels det som kan stöka till det med såna här problem.. Jaja.. ska inte dra nån fodermonolog nu även om det är lockande :)

Skoj med en vovve till i stugan..
Tycker Nalle och Lizzan likadant.. hmmm
Tror nog att iaf. Nalle, den tuffingen protesterar lite grann.. ska f''n komma här o försöka stjäla min plats.. tror ja han säger högt och tydligt :)
men det går väl över när han kommer på att han kan köra lite me den nya.. ;)

Avis på eran snö.. fy tusan va orättvist de är.. här kom det en hel del nån dag sen regnade det dagen efter, men några cm. skorpsnö finns det väl kvar :(

BamseKramar från mej till dej.. och alla dina hundar och hästar!

 
Ingen bild

Tess

4 februari 2009 18:02

Hej,

Nisse är ju åtgärdad i munnen nu av Måke, han veterinären som jag har lust strypa har slarvat kan man väl säga utan att överdriva... Blir så f*bannad, får inte finnas nåt som stör Nisse, ja du vet ju allt det redan :) Han är iaf dunderfin nu, förra veckans jobb på isen var en fröjd för ögat... Siktar stenhårt på den 26e februari. Måke kommer nog inte kunna köra pga sitt diskbråck men vi får väl se om det finns någon annan lämplig...

Nalle och Lizzie dom tycker nog att deras matte är lite knäpp som släpar hem en hund till :) men denna kille var ju jag och ställde ut i oktober när vi var i Sala, det var då uppfödaren upptäckte de mindre bra tecknen på att allt inte stod rätt till. Hoppades ju att dom ägarna inte skulle hämta honom där på kvällen men det gjorde dom ju naturligtsvis... Nä tänkte jag är det meningen att han ska till mig så då kommer han tillbaka. I december kom han tillbaka till uppfödaren och sen nu då till mig :) Går bättre och bättre med Lizzie och Nalle men helt fräs fritt är det inte ännu från Nalles sida. Bruno fräser dessutom tillbaka så jag kan inte lämna dom obevakade ännu...

Jadu den hära snön, vet inte börjar bli lite less på den. Nu ska det tydligen komma ännu mer, suck blir en massa snöskottning i veckan. Har börjat fjuna lite ute...

Stooora varma kramar från mig och fyrbentingarna till dig och dina fyrbentingar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Miss Miller - 25 mars 2009 10:58

Jisses vad tiden bara rasar iväg på dagarna, har inte hunnit vara in här på vääldigt länge nu...   Här uppe i norr lyser solen och snön börjar sakta men säkert tina bort. Hundarna ligger och solar i snön och njuter av värmen, hästarna sover ute i sol...

Av Miss Miller - 27 februari 2009 19:18

Börjar väl med gårdagens trav i Boden. Daler hoppade tyvärr, kusk och häst var inte riktigt överrens. Han är ju inte så lättkörd lilla Daler. Lira då, ja lilla Lira Launcher med sina små hyss i planeten. Hon är ju grön och svammlar mycket i värmning ...

Av Miss Miller - 20 februari 2009 14:52

Idag har Nisse gått intervaller på isen. Känns dunderfin förutom karlederna bak. Försöker hålla mjukt med kådsalva men nu har han dessutom fått sprickor båda bak på ballarna. Blir inte klok på detta, stackars häst han blödde när vi kom in efter passe...

Av Miss Miller - 12 februari 2009 09:30

Vädret är helt underbart idag, strålande sol minus 25 grader. Gruvar mig för morgondagen men det går säkert bra... Junior ska linas idag, Peppo och Nisse har vilodag= vilodag för mig :) Ska ut med hundarna nu en sväng, dom är inte alltför sugna på lå...

Av Miss Miller - 11 februari 2009 08:27

Vilka härliga dagar det är nu med strålande sol, glittrande snö och bitande kyla :) Fotade lite igår men har nu ställt om kameran då bilderna inte var till belåtenhet så jag tänker fota lite idag också i det vackra vädret.   Nisse ska gå sina interv...

Ovido - Quiz & Flashcards