Alla inlägg under juli 2006

Av Miss Miller - 2 juli 2006 18:22

Nu var det dags för vår andra tävling tillsammans, jag och Peppo på språng... Det började med att jag kom på i Torneå att jag glömt havren hemma, katastrof! Kunde inte vända precis... fortsatten färden mot Uleåborg och svor en del över mitt fantatiskta minne, bra men kort! Nåja väl där så fick jag låna korn av Louise och Payment mycket snällt av dem, problemet var att Peppo fick magknip och ville inte alls tävla på lördagen. MITT FEL! Fick tag på havre av en mycket trevlig finska som kunde lite engelska till min förvåning. Fick köpa havre DYRT av henne men vad att göra... är huvet tom får plånboken lida... jaja Peppo blev nöjd och söndagen resulterade i en 3:e placering bland ca 100 startande i 1,10m klassen som egentligen var en 1,15m men den tjuriga finska damen pressade ner bommen på mitten och sa på knaglig svenska, den är 1,10m punkt slut! Nåja han hoppade som en gud den lilla peppade Pepper... för peppad var han och vi fick ha ett downtalk innan start... Nöjd med den rundan. I 1,20m som var en 1,25m egentligen gick det sämre då fästet inte räckte på den sliriga banan... Nåja 35 euro, en rosett och en ros gjorde dagen underbar! Sedan bar det av hemmåt med Santa Fen och Peppo i finkan ;-)



Ovido - Quiz & Flashcards