Direktlänk till inlägg 30 januari 2009

Så blev det vinst igår :)

Av Miss Miller - 30 januari 2009 11:28

Daler glänset och tog en lätt seger i visserligen ett enkelt gäng men en seger är alltid en seger :) Största glädjen var iaf att han verkar återfått sitt självförtoende lite efter vurpan ifjol. Gick lätt i stallet på morgonen, alla hade ett leende på läpparna till och med Måke trots sitt diskbråck... Skönt att vinterträningen gav resultat och jätte grattis till ägarna som efter ett änglalikt tålamod och förtroende för Måke fick lite återbäring :)


Nisse då, jo han gick ju en repa på isen i onsdags med ny utrustning. Jag har funderat så på varför han magrar och har haft problem med att han blöder i munnen trots att man inte tar i honom... När han iaf hade gått sina 6 intervaller på ett strålande sätt så började jag och Måke resonera om vad fasiken som orsakar detta, han är ju nyraspad i munnen av veterinär... Nä sa Måke han måste ju ha jätte ont nu tar vi och undersöker munnen på honom, sagt och gjort vi undersökte munnen som Måke konstaterade var katastrofalt vass (bissingarna alltså). Måke tog raspen trots sitt diskbråck och började raspa. Nisse är nu en mycket gladare häst som äter hö med lätthet och glädje igen. Den dära veterinären kommer få en ifrågasättning kan jag ju bara säga... Nä men intervallerna då, jo han fick på sig den pullburken och en kortare käk och som vanligt tussarna i öronen. Våldsamt arg blev han när jag hängde fast käken men coolade ner sig utanför dörrarna. Travade sina sex intervaller och såg strålande ut :) Gick tredje på 20,0 och avslutade den 6.e på 24. Startar den 26 februari förutsatt att inget händer på vägen. Det var andra gången Miika körde och han var väldigt nöjd. Jag har ju fått mig gliringar hela tiden i stallet att jag inte tränar nog hårt och bara lallar dära på hästryggen, tror ni det var en sköön feeling att få dra igen munnen på vissa "förståsigpåare" som egentligen inte fattar nåt ;) Fick mig en i stallet på morgonen av en "förståsigpåare" som menade att nu var det dags att börja grundträna hästen så jag kan starta till hösten, då svarade faktiskt Miika åt mig innan jag hann öppna munnen, han gick 20 på isen i onsdags och startar om två veckor! Tyst blev det :) För det är fasiken i mig jag som tränat hela tiden!


Nog om detta...


Kom ju hem i söndags natt med en ny familjemedlem, Bruno. En glad golden på 7,5 månader som haft det lite tufft i livet. Går jätte bra iaf och nu vågar han komma fram till bilen och gå över trösklar när han glömmer av sig. I förrgår hoppade han ut ur bilen självmant :) Hoppas det blir någon handler kurs snart så ska vi gå där och träna bland andra hundar och så får jag en uppsträckning när jag gör fel i ringen :) Vägen ner och hem var då ingen trevlig färd i snöstorm från sundsvall och ner och från gävle och förbi sundsvall hem... Men hem kom man ju iaf helskinnad omän något mör i kroppen... Nalle och Lizzie var väl inte såå nöjda över mattes påhitt, men det går bättre och bättre. Kan såklart inte lämna Nalle och Bruno oövervakade då Nalle inte är pålitlig men Nalle har dragit ner volymen för fräsandet ;)


Nä nu ska jag grejja lite, är jobb helg med start ikväll...


Ciao

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Miss Miller - 25 mars 2009 10:58

Jisses vad tiden bara rasar iväg på dagarna, har inte hunnit vara in här på vääldigt länge nu...   Här uppe i norr lyser solen och snön börjar sakta men säkert tina bort. Hundarna ligger och solar i snön och njuter av värmen, hästarna sover ute i sol...

Av Miss Miller - 27 februari 2009 19:18

Börjar väl med gårdagens trav i Boden. Daler hoppade tyvärr, kusk och häst var inte riktigt överrens. Han är ju inte så lättkörd lilla Daler. Lira då, ja lilla Lira Launcher med sina små hyss i planeten. Hon är ju grön och svammlar mycket i värmning ...

Av Miss Miller - 20 februari 2009 14:52

Idag har Nisse gått intervaller på isen. Känns dunderfin förutom karlederna bak. Försöker hålla mjukt med kådsalva men nu har han dessutom fått sprickor båda bak på ballarna. Blir inte klok på detta, stackars häst han blödde när vi kom in efter passe...

Av Miss Miller - 12 februari 2009 09:30

Vädret är helt underbart idag, strålande sol minus 25 grader. Gruvar mig för morgondagen men det går säkert bra... Junior ska linas idag, Peppo och Nisse har vilodag= vilodag för mig :) Ska ut med hundarna nu en sväng, dom är inte alltför sugna på lå...

Av Miss Miller - 11 februari 2009 08:27

Vilka härliga dagar det är nu med strålande sol, glittrande snö och bitande kyla :) Fotade lite igår men har nu ställt om kameran då bilderna inte var till belåtenhet så jag tänker fota lite idag också i det vackra vädret.   Nisse ska gå sina interv...

Ovido - Quiz & Flashcards