Direktlänk till inlägg 2 december 2008

Tisdag...

Av Miss Miller - 2 december 2008 08:28

Börjar med att skriva om gårdagen... -3 grader och dimma på em.


Tog en 6 km prommis me min kära mor och Azzar upp på berget. Nalle och Lizzie tyckte jag var en skit som inte släppte lös dom. Lizzie är ju bara de att ska man släppa lös henne då får man inte ha något inplanerat de närmsta tre timmarna... För tiken hon sticker som en avlöning därför får hon vara kopplad numera då jag inte har någon lust att vänta eller oroa mig för var hon är. Motionerar så pass mycket så det går ingen nöd på henne precis även om det såklart är roligare för henne att få vara lös någon gång. Nalle han är ju lydig men om jag släpper lös honom blir det ett satikens liv på tiken...

Aslutade den ljusare delen av dygnet med en dryg mils lång tur på isen med Nisse. Blandat plumsning i snön i skritt å trav och ett hurtigare tempo när vi var på isvägen. Tog in Peppo och Simsa när vi kom in, Simsa hon går ju in själv utan problem... Peppo han släppte jag i dörröppningen för att dra igen dörren efter oss. Å denna Emil jag säger då bara det, han gick också raka spåret in men till Simsa ist för till sig. In å kollade krubban, nähä där var inget då högg han in i höet ist. Simsa hon stod snällt å stilla med en något fundersam min... ska du inte ta ut denna avfälling snart, matte? Han tar ju min mat! Så ut åkte han å in i sin egen box... Det är en glad prick Pepper som man har svårt att hålla sig för skratt med när han hittar på sina hyss. Är ungefär som när han tar handtaget på öppningen i hagen å lyfter av för att gå ut, inte kan man ju bli arg heller...han är ju så finurlig den killen och räknar ut saker å ting. Kan aldrig lämna honom på gången för han kryper ur grimman å fort går det...


Jaha idag då... -15 grader, förhoppningsvis kommer solen fram snart:)

Vaknade före fan i morse på ren svenska, denna arm gör mig tokig snart. Tre då var det bara å stiga upp, den är fortfarande tjurig å jag vet varför. Blir värre efter att jag ridit... Idag blir det en tur till Luleå, ska byta ett par byxor och kika in på djurmagasinet en sväng. Måste förbi granngården också för att köpa boots till Nisse, är såå rädd att han ska riva upp sig med isbrodden... Torsdag blir det läkaren så få se då vad han säger... å vad jag säger om jag anser att han är ute i de blå å cyklar... Imorgon är det intervalldag för Nisse. Kommer ta den dagliga prommisen också såklart om jag inte kopplar på mig skidorna...


Ciao

 
 
Ingen bild

Monica

3 december 2008 12:45

Haha..
Peppo verkar vara lite lik Lillen med sina små påhitt..;)
Tips om boots till Nisse..
Jag brukar ha dessa mjuka med kardborreknäppning i hagen när dom är broddade.. de andra skaver ju så..
i dessa mjuka brukar ja kleta lite olja eller nån bra fet salva på innsidan så fastnar det inte så mycke snö i..
Men nu måste han väl ut o starta strax..
det ska bli sååå spännande ju! :)

Jäkla bra att du ska till läkaren i morg.!
Bra också att du sätter denne på plats om det ska krånglas.. så ser till att detta blir ordentligt utrett direkt!

Kramara från mej till dej..

 
Ingen bild

Monica

6 december 2008 06:10

Jamen!!
Va sa läkaren nu då da??????

 
Ingen bild

Tess

7 december 2008 12:46

Halloj,

Har köpt såna syntet med kardborre, jo dom andra skaver ju något hemskt hur man än gör... Starten är inte långt borta han känns jätte fin nu :)

Kramisar från ett kallt men vackert vinterland :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Miss Miller - 25 mars 2009 10:58

Jisses vad tiden bara rasar iväg på dagarna, har inte hunnit vara in här på vääldigt länge nu...   Här uppe i norr lyser solen och snön börjar sakta men säkert tina bort. Hundarna ligger och solar i snön och njuter av värmen, hästarna sover ute i sol...

Av Miss Miller - 27 februari 2009 19:18

Börjar väl med gårdagens trav i Boden. Daler hoppade tyvärr, kusk och häst var inte riktigt överrens. Han är ju inte så lättkörd lilla Daler. Lira då, ja lilla Lira Launcher med sina små hyss i planeten. Hon är ju grön och svammlar mycket i värmning ...

Av Miss Miller - 20 februari 2009 14:52

Idag har Nisse gått intervaller på isen. Känns dunderfin förutom karlederna bak. Försöker hålla mjukt med kådsalva men nu har han dessutom fått sprickor båda bak på ballarna. Blir inte klok på detta, stackars häst han blödde när vi kom in efter passe...

Av Miss Miller - 12 februari 2009 09:30

Vädret är helt underbart idag, strålande sol minus 25 grader. Gruvar mig för morgondagen men det går säkert bra... Junior ska linas idag, Peppo och Nisse har vilodag= vilodag för mig :) Ska ut med hundarna nu en sväng, dom är inte alltför sugna på lå...

Av Miss Miller - 11 februari 2009 08:27

Vilka härliga dagar det är nu med strålande sol, glittrande snö och bitande kyla :) Fotade lite igår men har nu ställt om kameran då bilderna inte var till belåtenhet så jag tänker fota lite idag också i det vackra vädret.   Nisse ska gå sina interv...

Ovido - Quiz & Flashcards