Direktlänk till inlägg 14 mars 2008

Rätt tempo i utställningsringen...

Av Miss Miller - 14 mars 2008 13:56

Ja detta me rätt tempo och steglängd i utställningsringen e inte lätt... Iaf inte när man e van å kuta me pållar... Jag tar alldeles för långa kliv å min lilla finnspets han galoppar snällt bredvid mig tills matte kommer på att sänka farten... Måste få in detta i skallen nu så jag direkt startar i rätt tempo när det är på riktigt... Suck...


Får nog kapa av bena eller sätta snören runt fotlederna så jag inte kan älga iväg...


Bara å träna å träna å träna.... å träna lite till...


Annars e allt väl här. Trav igår... Vet inte om de e lönt å nämna annat än att Flammen Birken debuterade efter sin senskada med en fjärde plats. Fokker galloppade som ett fullblod, Skansaflickan blir ju på tårna och hoppar en stund hon me och Bergkamparn ja vad ska man säga... same shit as usuall... Han tål inte att få hästar omkring sig så han hoppa han me...


Ciao från mulna galopp vinterland

 
 
Ingen bild

Monica

16 mars 2008 16:32

Jösses va mänga de e som skriver där uppe i dina krokar.. Dom bara dyker upp helt plötsligt från ingenstans :-)
På min sida på Aftonbladet har ja en länk till en tös 'I brist på annat' heter den..
Kolla där & de hon skrivit.. igår tror ja e va om löshästar på E4 som blitt hundbiten & diverse annat knas.. sen e de nån Ronny som skriver 'träningsdagbok' här på samma som du.. i Vitsand tror ja han bodde.. skrev också om hästar som e ute på egen hand..
Åå så Tessan.. o så va de nån Juvel..
Så ja har rätt bra koll i Norr nu kan man säga :-))

Kul att pållen me senskadan vart 4a! Hoppas att han håller nu också så de blir lite framgångar.. innan Nisse kommer o tar över hela stallet! ;-))

Kramisar från Sola (inte) i Karlsta' men väl här en bit ifrån..
Har du kommit in på mitt space nu da föresten?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Miss Miller - 25 mars 2009 10:58

Jisses vad tiden bara rasar iväg på dagarna, har inte hunnit vara in här på vääldigt länge nu...   Här uppe i norr lyser solen och snön börjar sakta men säkert tina bort. Hundarna ligger och solar i snön och njuter av värmen, hästarna sover ute i sol...

Av Miss Miller - 27 februari 2009 19:18

Börjar väl med gårdagens trav i Boden. Daler hoppade tyvärr, kusk och häst var inte riktigt överrens. Han är ju inte så lättkörd lilla Daler. Lira då, ja lilla Lira Launcher med sina små hyss i planeten. Hon är ju grön och svammlar mycket i värmning ...

Av Miss Miller - 20 februari 2009 14:52

Idag har Nisse gått intervaller på isen. Känns dunderfin förutom karlederna bak. Försöker hålla mjukt med kådsalva men nu har han dessutom fått sprickor båda bak på ballarna. Blir inte klok på detta, stackars häst han blödde när vi kom in efter passe...

Av Miss Miller - 12 februari 2009 09:30

Vädret är helt underbart idag, strålande sol minus 25 grader. Gruvar mig för morgondagen men det går säkert bra... Junior ska linas idag, Peppo och Nisse har vilodag= vilodag för mig :) Ska ut med hundarna nu en sväng, dom är inte alltför sugna på lå...

Av Miss Miller - 11 februari 2009 08:27

Vilka härliga dagar det är nu med strålande sol, glittrande snö och bitande kyla :) Fotade lite igår men har nu ställt om kameran då bilderna inte var till belåtenhet så jag tänker fota lite idag också i det vackra vädret.   Nisse ska gå sina interv...

Ovido - Quiz & Flashcards