Direktlänk till inlägg 2 maj 2008

Trav lite här och där...

Av Miss Miller - 2 maj 2008 22:07

Ska försöka rycka upp mig här...


Har vart trav idag. Börjar väl me min egen, Nisse. Har inte sett loppet men han strulade tydligen och blev diskad... Sånt e livet, han saknar väl mamma :-)


Här hemma har Fokker Brodde vunnit på ett fint sätt i Ske-å, Flammen Birken hoppade, han blir ju så stressad stackaren. Måste blivit jagad av king kong i norge eller nåt... Bergkamp blev trött, å ja de måste man ju få bli ibland också...


Nä nu ska jag natta mig själv, har vakat över min älskade mormor inatt... Nu är hon på sjukhuset för medicin inställning samt tömma vätska från buken... Ojoj, jag skulle kunna göra vad som helst för att hon skulle slippa detta...

 
 
Ingen bild

Monica

3 maj 2008 12:59

Attans me Nisses lopp..
Han vill nog hem till dej ska du se :-)

Vad är det för elände din mormor
har drabbats av.. du har bara skrivit
att hon är sjuk men inte vad?
Stackars henne iallafall & dej!!

Såg att du vart in o kikat lite på mina bilder.. skoj att du skrev lite.
Alltid roligt att få lite kommentarer
till bilderna också..
Såg du va duktig 'Lillen' va i provloppet
i onsdags då??

Pssstt! Jag vill fortfarande veta om de
där täckeshängarna-hyllorna går att få
tag i och var!
Jag väntar ivrigt på svar varenda dag ju..

Kramisar

 
Ingen bild

Tess

3 maj 2008 22:33

Hej,

Såg du vad som hände i loppet? Har inte riktigt fattat...

Min mormor har fått cancer i magsäcken, det sitter två tumörer som spridit sig vidare till bukhinnan. Prognos not good... Det går inte att göra något med andra ord. Hon är inlagd under helgen för att tömma vätska ur buken, vätskan bildas när lymfgångarna täpps igen. På mindre än ett dygn har dom tappat henne på 4 liter drygt...
Jag och min mor samt mostrar (2st) vårdar henne i hemmet. Vill inte att hon ska behöva ligga på sjukhus sista tiden, det vill hon inte själv heller. Lite ironiskt, skrev min c-uppsats om detta med patienters upplevelse av att drabbas av obotlig cancer och nu är man där själv.

Dagarna är så olika, vissa dagar som idag känner jag ingenting, befinner mig i nån slags dimma där långt borta för att i nästa gråta hejdlöst och tycka att det är orättvist allt. Känslorna svallar...

Jag lovar att skriva upp imorgon i stallet, har glömt bort det... sorry min vän...

Men Lillen e ju såååå fiiin! Kan du int skick upp en ti mej ;-) Vi kan byta, du får en ridhäst av mej ;) Junior tyckte du ju va fin... Nu växer han så de brakar och är hela 1,66m i manke men de är mest långa ben för tillfället...hihi...

Jag skriver imorgon em vart du får tag i hyllorna.

Kraamm från våriga varma norrland

 
Ingen bild

Monica

4 maj 2008 12:52

Ååh fy attan säger ja bara..
men gu' va go'a ni som låter mormor
få vara hemma. Inte alla som har det så
många som saknar familj som bryr sej.
Måste kännas tryggt för henne trotts allt..

Livet har ju sin gång, men det känns
väldigt orättvist när det drabbar en
alldeles fel och alldeles för tidigt!

Bra de om du kommer ihåg de med hyllorna..

Men int skickar ja väl iväg min Lillen
nånstans i världen heller!
Den däringa 'satungen' som du tyckte va så
fin på nån bild.. den skulle ja ibland kunna
skicka till världens ände!! Ja vet inte va ja har gjort för ont för att få en sån monsterunge.. för de e precis va hon är emellanåt! Jössesamalia säger ja bara!
Ska bli intressant att se om vi lyckas få henne i vagn överhuvudtaget!!

Nisses lopp ja.. Jo ja har kollat det
i lopparkivet så ja vet ju inte om det va
några omstarter o om det strula för det?
Men han tog inte ett steg rätt när dom vände
upp i volten.. som jag såg det så hade inte
kusken honom rak när han släppte iväg..
det var det enda som ja kunde se som störde
Det va ju bara tre hästar på den volten så
det var gått om plats ingen annan som störde honom förutom kusken..
Ja tycker det är asviktigt att dom kommer rätt på't i starten.. klart det är lätt at fatta galopp om han är högerställd som denna gång.. nee ta hem honom!

Nu är det Trav i Årjäng ska kika på de en stund.. ha de gott
Kramar!
psst Forslund i Moliden såg ja att de stod
på Mickes täckeshängare.. dom e lika era men
utan hyllor.. kanske från samma ställe iaf.?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Miss Miller - 25 mars 2009 10:58

Jisses vad tiden bara rasar iväg på dagarna, har inte hunnit vara in här på vääldigt länge nu...   Här uppe i norr lyser solen och snön börjar sakta men säkert tina bort. Hundarna ligger och solar i snön och njuter av värmen, hästarna sover ute i sol...

Av Miss Miller - 27 februari 2009 19:18

Börjar väl med gårdagens trav i Boden. Daler hoppade tyvärr, kusk och häst var inte riktigt överrens. Han är ju inte så lättkörd lilla Daler. Lira då, ja lilla Lira Launcher med sina små hyss i planeten. Hon är ju grön och svammlar mycket i värmning ...

Av Miss Miller - 20 februari 2009 14:52

Idag har Nisse gått intervaller på isen. Känns dunderfin förutom karlederna bak. Försöker hålla mjukt med kådsalva men nu har han dessutom fått sprickor båda bak på ballarna. Blir inte klok på detta, stackars häst han blödde när vi kom in efter passe...

Av Miss Miller - 12 februari 2009 09:30

Vädret är helt underbart idag, strålande sol minus 25 grader. Gruvar mig för morgondagen men det går säkert bra... Junior ska linas idag, Peppo och Nisse har vilodag= vilodag för mig :) Ska ut med hundarna nu en sväng, dom är inte alltför sugna på lå...

Av Miss Miller - 11 februari 2009 08:27

Vilka härliga dagar det är nu med strålande sol, glittrande snö och bitande kyla :) Fotade lite igår men har nu ställt om kameran då bilderna inte var till belåtenhet så jag tänker fota lite idag också i det vackra vädret.   Nisse ska gå sina interv...

Ovido - Quiz & Flashcards