Direktlänk till inlägg 3 maj 2008

Nä nu får du gå och lägga dig, matte...

Av Miss Miller - 3 maj 2008 23:19

Rapport från oss finnspetsar.


Våran matte har vart framme me kameran igen eller som vanligt... asså vi får nästan aldrig sova ifred... Matte ska alltid gulla me oss, hon fattar inte att vi e jakthundar... vi e faktiskt jätte tuffa...


Å förresten, de här är faktiskt våran säng! Eller rättare sagt vårat egna rum... Ni förstår att våran matte e lite fjantig men hon e jätte snäll iaf.

Natti natti.

 
 
Ingen bild

Monica

4 maj 2008 12:57

Nadina har åkt till kohimlen tyvärr
o hon lärde aldrig upp nån annan ko
att skriva så ja får väl ta över ist ;)

Asså får ni inte ens välja färger själva i eran egen säng? Rosa!! ihop med era röda pälsar.. ja kanske liite snyggt da..
Nåja huvudsaken e ju att ni har det urgosigt

Tjingeling från värmland

 
Ingen bild

Tess

4 maj 2008 17:50

Vad tråkigt med Nadina...

Nä vi får inte välja färger själva, visst e våran matte besvärlig me oss...

Jo de här hyllorna, de är köpta från Torbjörn Forslund i Örnsköldsvik. Mats-Åke ska ta fram nummret till imorgon, han hann inte när jag var där ute... Det finns två modeller, den ena som vi har är inte lika bra som den platta andra modellen. Våra släpper färgen...

Ajaj me Nisse... Fattade inte när jag fick förklarat... De ante mig att de var styrfel... Han har aldrig gjort ngt sådant tidigare... Jo nog ska han hem, så fort jag bara hinner me han igen...

Ha de.

Kram från norrland

 
Ingen bild

Monica

5 maj 2008 16:20

MEN JESSESAMALIA!!
ÄR det inte nog med elände nu?
Hur är det med Mats Åke??
Jag såg olyckan förut..
det såg inte alls bra ut det där!
Sicket klantaschel som va framför asså!
Han borde inte få köra på väldigt länge..
typ ta om licensen eller nåt!
Sällan skådat en så klantig upptagning!
Nåja..
Hoppas det inte är allt för illa med Mats Åke
iaf. hjärnskakning stod det i ronden..
men va vet dom??

KRAMAR till er ALLA!!

 
Ingen bild

Tess

5 maj 2008 16:25

Ja man börjar fundera om månen eller va fn de är står i fel kurs mot vår familj just nu... Matte har en kraftig hjärnskakning, bruten arm samt axel urled vad jag fått höra nu. Hästen ok. Såg de inte som tur va... Nä nu ska jag ut till travisarna. Kommer sköta allt och hoppas vi får tag i någon som kan hjälpa till snabbt...

Kram och tack för omtanken.

 
Ingen bild

Monica

5 maj 2008 18:44

Ja det va ju tur att de inte vart värre..
trotts att det är illa nog!
I tränarförsäkringen han har finns det
täckning för ersättning till medhjälpare
vid såna här tillfällen bla.
Tänkte bara så ni tänker på det..
Va mycke du får att göra nu då,
Inget ont som inte har nåt gott
med sej heter det ju..
Så du ska se att det kommer att lösa sej
på bästa sätt..
Matte får ju lite ofrivillig.. men kanske
välbehövlig semester tex.
Värre är det ju för dej tills ni får tag i nån som kan ta vid..
Kommer säkert nån och erbjuder sej
innan du vet ordet av ska du se.

KRAMISAR i massor!

 
Ingen bild

Tess

6 maj 2008 18:25

Hej,

Det ringde en kille igår som heter Dennis, jätte fin me hästarna, och erbjöd sig att hjälpa till. Då har jag bara några hästar att rida...

Ja Matte han är ju inte typen som ligger på latsidan precis, hade förhoppningar om att han skulle ta de lugnt idag men nä nog sprang han me hästar till höger å vänster uti hagarna... Hittade han me högrepen å då fick jag ett smärre bryt... Men en kan int lära en gammal hund sitta :-)

Nu glömde jag nummret jag lovat dig, tar me lappen hem imorgon. Ska ut å jobba inatt så jag kommer hem tidigt...

Ha de gött!

Kramar från norrbotten

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Miss Miller - 25 mars 2009 10:58

Jisses vad tiden bara rasar iväg på dagarna, har inte hunnit vara in här på vääldigt länge nu...   Här uppe i norr lyser solen och snön börjar sakta men säkert tina bort. Hundarna ligger och solar i snön och njuter av värmen, hästarna sover ute i sol...

Av Miss Miller - 27 februari 2009 19:18

Börjar väl med gårdagens trav i Boden. Daler hoppade tyvärr, kusk och häst var inte riktigt överrens. Han är ju inte så lättkörd lilla Daler. Lira då, ja lilla Lira Launcher med sina små hyss i planeten. Hon är ju grön och svammlar mycket i värmning ...

Av Miss Miller - 20 februari 2009 14:52

Idag har Nisse gått intervaller på isen. Känns dunderfin förutom karlederna bak. Försöker hålla mjukt med kådsalva men nu har han dessutom fått sprickor båda bak på ballarna. Blir inte klok på detta, stackars häst han blödde när vi kom in efter passe...

Av Miss Miller - 12 februari 2009 09:30

Vädret är helt underbart idag, strålande sol minus 25 grader. Gruvar mig för morgondagen men det går säkert bra... Junior ska linas idag, Peppo och Nisse har vilodag= vilodag för mig :) Ska ut med hundarna nu en sväng, dom är inte alltför sugna på lå...

Av Miss Miller - 11 februari 2009 08:27

Vilka härliga dagar det är nu med strålande sol, glittrande snö och bitande kyla :) Fotade lite igår men har nu ställt om kameran då bilderna inte var till belåtenhet så jag tänker fota lite idag också i det vackra vädret.   Nisse ska gå sina interv...

Ovido - Quiz & Flashcards