Alla inlägg den 20 februari 2009

Av Miss Miller - 20 februari 2009 14:52

Idag har Nisse gått intervaller på isen. Känns dunderfin förutom karlederna bak. Försöker hålla mjukt med kådsalva men nu har han dessutom fått sprickor båda bak på ballarna. Blir inte klok på detta, stackars häst han blödde när vi kom in efter passet på rakbanan. Starten den 26e är iaf inställd. Startar inte honom i detta skick. I övrigt är han tipp topp, känns som en rund miljon i träningen trots detta shit han har...


Nalle då, ja min lilla Nalle. Vad att säga op gick ju bra och tonsillerna rök men sen har det banne mig bara strulat. Blev felmedicinerad och nära himlen pga detta, som tur var gick det vägen. Han har fått tillbringa nästan en hel vecka på djursjukhuset och legat med dropp tre dygn innan det vände.Min gosse var riktigt illa däran när jag for hals över huvud på söndag natt med honom. Sov inte mycket den natten kan jag ju säga. Fort gick det när läget gick från oro till allvar, gubben väger numer 10 kilo och får äta små portioner kokt kyckling med några timmars mellanrum. Så idag har 'mormor' fått vara 'barn'vakt medans jag skyndade i stallet och på hästryggen och sedan tog Lizzie och Bruno på en repa... Nalle får gå korta prommisar för nödvändiga behov...


Annars har jag inte mycket att förtälja, vädret är toppen eller nästan toppen. Lagomt kallt och solen har visat sig en stund. Skulle bara vilja ta med mig hundarna ut i naturen, gräva en grop i snön där det blir vindstilla, lägga ut renskinn och mysa framför en brasa laga god mat och njuta av livet!


Ciao

Ovido - Quiz & Flashcards