Direktlänk till inlägg 25 februari 2008

Ja må han leva...

Av Miss Miller - 25 februari 2008 17:03

Idag fyller jag Nalle världens coolaste finska spets 2 år :-)

Jag firar dagen med min kompis Lizzie, husse och matte... Skulle visst få utskuren biff till middag, är det gott eller? Tycker jag är värd filé...


Nä nu ska jag gå och slappa en stund, matte har plumsat me oss i snön idag... pusst... våran matte är lite knasig och säger att man måste träna hårt annars blir man en soffpotatis... va hon nu mena me de? Sjysst present, värdens träningspass!


Vov på er! (Får ju egentligen inte skälla men jag fuskar här där inte matte hör...hihi) 

 
 
Ingen bild

Nadina..

27 februari 2008 12:45

Asså Grattis i efterskott NALLE :-)
hmmm utskuren biff nee du Nalle de kan
ja tänka mej att du inte ville ha..
de kommer ju från såna som mej ju :(
Klart du skulle ha Filé asså Fläskfilé
eller minst en hel skinkstek.. sån där
som dom tvåbenta käkar på julen..
De va säkert sånt käk du mena tror ja..

Fick du inget sånt där grisöra som våran
matte ger till vovvarna som kutar omkring
här da.. Nån present måste du ju fått..

Föresten de va väl du & Lizzie som drog runt
matte i värsta snödrivorna så hon fick
träning ordentligt.. du vet de e jobbigare
för henne för hon har ju bara två ben..
så hon e nog mest rädd att själv bli en
sån däringa soffpotatis ;-)

Muuuh påre snygging 'Nadina

 
Ingen bild

Nalle

28 februari 2008 07:53

Hej Nadina,

Åh vad roligt att höra från dig :-)

Ja matte klantade sig, sa att ja kan inte äta upp Nadinas kompisar!

Ja mena att vi drog runt matte i snön, precis va bra att du påminde mig :)
Tack kompis.

Har försökt gå in på din sida men de har inte funkat...

Matte säger att grisöronen luktar skit, va hon nu mena me de... dom e ju jätte goda...

Hur har du det i din laggård då? Är kompisarna snälla me dej? Annars kan du hälsa dom at ja kommer och jagar dom om dom inte är snäll.

Vi har fått -13 grader idag, lite kallt om våra tassar men snön är underbar, jag älskar att borra ner mig i djupsnön och rulla runt i den... Kan tänka mig att det blir lite kallt för dig om du skulle prova för du har väl inte lika mycket hår som jag? Mattes hästskrälle du vet dom där utan horn med skor på dojjorna, a iaf Pepper heter han, han gillar också at rulla i snön... han e typ galen den där hästen... Brukar slänga av min matte så hon är halt i ett par dagar... Har tydligen slagit samma höft fyra gånger nu...

Nog om den där hönshjärnan...

Tycker du är en jätte bra kompis.

Vov på dig.

 
Nadina..

Nadina..

29 februari 2008 09:16

Ja men du Nalle..
skäll på din matte o säg te henne att sätta en sån däringa klänypa i snoken da om hon tycker att grisörona luktar illa..
fanken nån ordning för de väl va.. står du ut me allt hon häller på sej kanske massa parfym o sånt.. Rättvisa ska de va!
Du vet våran matte har ju också ett stim me
såna där hästar.. du anar inte va hon håller på o daltar me dom!! Asså typ som dom vore bebisar o ska ha gosedjur o sånt o får va ute jämt..
Ja bor ju ute nu ett tag för ja ska snart få en ny unge.. då måste ja få vila tuttisarna i två månader ungefär innan men snart är den lilla på väg ut så då får ja komma in i laggårn igen.. bevare mej väl.. men just nu är de inte såå kul att va ute för de bara e geggigt o kletigt överallt.. men de va lite snö ett tag precis när ja flytta ut.. de e jättemysigt me snö gillar de för de blir så rent o ljust.. fast rulla mej kan ja inte för då kommer alla mina magar i oreda.. inge bra alls.. men vi har lite träd o sånt vi kan klia oss på så de går bra ändå..
Ooops nu kommer husse nu måste ja gömma datorn.. men du.. ja håller me alla hästar e nog galna.. o du e också en bra kompis..
Du får prova igen att kolla på min sida den kan va lite krånglig ibland..

Muuuh påre o hälsa din söta Lizzie :-)

http://kossorna.sprayblog.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Miss Miller - 25 mars 2009 10:58

Jisses vad tiden bara rasar iväg på dagarna, har inte hunnit vara in här på vääldigt länge nu...   Här uppe i norr lyser solen och snön börjar sakta men säkert tina bort. Hundarna ligger och solar i snön och njuter av värmen, hästarna sover ute i sol...

Av Miss Miller - 27 februari 2009 19:18

Börjar väl med gårdagens trav i Boden. Daler hoppade tyvärr, kusk och häst var inte riktigt överrens. Han är ju inte så lättkörd lilla Daler. Lira då, ja lilla Lira Launcher med sina små hyss i planeten. Hon är ju grön och svammlar mycket i värmning ...

Av Miss Miller - 20 februari 2009 14:52

Idag har Nisse gått intervaller på isen. Känns dunderfin förutom karlederna bak. Försöker hålla mjukt med kådsalva men nu har han dessutom fått sprickor båda bak på ballarna. Blir inte klok på detta, stackars häst han blödde när vi kom in efter passe...

Av Miss Miller - 12 februari 2009 09:30

Vädret är helt underbart idag, strålande sol minus 25 grader. Gruvar mig för morgondagen men det går säkert bra... Junior ska linas idag, Peppo och Nisse har vilodag= vilodag för mig :) Ska ut med hundarna nu en sväng, dom är inte alltför sugna på lå...

Av Miss Miller - 11 februari 2009 08:27

Vilka härliga dagar det är nu med strålande sol, glittrande snö och bitande kyla :) Fotade lite igår men har nu ställt om kameran då bilderna inte var till belåtenhet så jag tänker fota lite idag också i det vackra vädret.   Nisse ska gå sina interv...

Ovido - Quiz & Flashcards