Direktlänk till inlägg 25 april 2008

Emil i stallet...

Av Miss Miller - 25 april 2008 20:04

Vi har en liten emil i vårat stall, han heter egentligen Gor... Iaf, iförrgår kom jag som vanligt till stallet för att ge middag... Ridisarna hade som vanligt hoppat över hagen och gått in själv vid lunch. Åh tänkte jag, då ska dom få gå ut i en annan hage och vara ute till kvällen... Tog Peppos mat i ena handen och Peppo i den andra eller iaf hans grimskaft ;-)

Tyckte ledet till denna rör hage var slarvigt öppnat och slängt på backen. Tänkte inte mer på det utan hämtade simsa... När jag sen gick in i andra delen av stallet för att hämta havre reagerade jag på att just vår lilla emil hade huvudet så långt ut... Tog en närmare titt och upptäckte att lilla emil hade rivit ledet och promenerat in i sin box och stod snällt och väntade på sin mat... Hm tänkte jag, hur kom han sig in, där stod ju en skottkärra i vägen... Ni får se på bilden vad jag menar...


Tjing

 
 
Monica

Monica

26 april 2008 10:19

Kramis!
Roligt att se att du verkar lite gladare
nu, hoppas att allt gått bra för mormor!

Du.. den där 'Emil' har en härlig
utstrålning.. smarta grabbar hittar på
såna hyss ;) skickligt gjort att ta sej in
i boxen utan att välta kärran ;))

Ser en detalj på bilden som gör mej lite
nyfiken.. ser ut som en hylla där ovanför
täckeshängaren på boxdörren..
Det va ju otroligt smart!!
Ingen pålle kan ju fastna i täckeshängaren
som min åring gjorde häromdagen etc.
Nu undrar jag ju förstås..
Har ni gjort dom 'hyllorna' själv eller
finns dom att köpa? Isf. VAR?
Måste ha såna.. att ja inte kommit på det
själv.. hmm ja brukar ju komma på rätt smarta grejer ibland..
Svara fort fort så ja kan beställa genast!
Om dom nu finns att få tag på förstås ;)

Kramisar från våriga Värmland

http://micaslife.spaces.live.com

 
Ingen bild

Tess

27 april 2008 20:47

Hej,

Ja, tyvärr går det inte att operera min älskade mormor. Det har spridit sig till bukhinnan... Man får ta en dag i taget och njuta av den tid man har kvar tillsammans, de är inte annat...

Emil, ja det är en riktig filur...

Det är en hylla på täckeshängaren, vi köpte dom komplett, ska kika i stallet imorgon vart vi beställde... man kan ju få det där skyddet i vilka färger man vill och det går även att få tryckt text osv på dom. Hyllan tror jag bara finns i vitt... Om jag inte minns fel gick dom på 2000 kr styck men dom var värd varje krona :-)

Det är fyra hängare under så täckena är alltid i ordning och det ser snyggt och prydligt ut...

Nisse ska starta den 2/5 på Romme, håll tummarna för en matlapp ;-)
Nä jag är glad om han kommer i mål hel och fin :-)

Kram från halv våriga vinterland

 
Ingen bild

Monica

28 april 2008 09:40

Usch va tråkigt med mormor..
Vet faktiskt inte vad jag ska säga
för att trösta.. bara hoppas att
allt blir så bra det bara går..
men jag tänker på er iallafall!

Den där hyllan.. som jag har letat!
har nog sökt i varenda hästshop på nätet
nu men finner ingenting! :(
De där skydden vet ja ju vart ja kan beställa
de finns ju lite varstans.. men hyllan..
Kanske man kan fixa själv om inte annat..
Men det skulle ju vara snyggare att ha hela
kitet som hör ihop liksom.

JA.. ja såg att Nisse ska starta..
attans va roligt! Ska se om det är live
på ATG då ska jag titta på honom..
mer än matlapp får vi väl iaf. hoppas :)
Nee det viktigaste är ju ändå att han
går ett korrekt o godkänt lopp..
för han psyke om inte annat!

KRAMAR från helvåriga värmeland
(+16 nu.. nästan sommar ju)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Miss Miller - 25 mars 2009 10:58

Jisses vad tiden bara rasar iväg på dagarna, har inte hunnit vara in här på vääldigt länge nu...   Här uppe i norr lyser solen och snön börjar sakta men säkert tina bort. Hundarna ligger och solar i snön och njuter av värmen, hästarna sover ute i sol...

Av Miss Miller - 27 februari 2009 19:18

Börjar väl med gårdagens trav i Boden. Daler hoppade tyvärr, kusk och häst var inte riktigt överrens. Han är ju inte så lättkörd lilla Daler. Lira då, ja lilla Lira Launcher med sina små hyss i planeten. Hon är ju grön och svammlar mycket i värmning ...

Av Miss Miller - 20 februari 2009 14:52

Idag har Nisse gått intervaller på isen. Känns dunderfin förutom karlederna bak. Försöker hålla mjukt med kådsalva men nu har han dessutom fått sprickor båda bak på ballarna. Blir inte klok på detta, stackars häst han blödde när vi kom in efter passe...

Av Miss Miller - 12 februari 2009 09:30

Vädret är helt underbart idag, strålande sol minus 25 grader. Gruvar mig för morgondagen men det går säkert bra... Junior ska linas idag, Peppo och Nisse har vilodag= vilodag för mig :) Ska ut med hundarna nu en sväng, dom är inte alltför sugna på lå...

Av Miss Miller - 11 februari 2009 08:27

Vilka härliga dagar det är nu med strålande sol, glittrande snö och bitande kyla :) Fotade lite igår men har nu ställt om kameran då bilderna inte var till belåtenhet så jag tänker fota lite idag också i det vackra vädret.   Nisse ska gå sina interv...

Ovido - Quiz & Flashcards