Direktlänk till inlägg 25 juni 2008

Hm, dessa stuterier och hingsthållare...

Av Miss Miller - 25 juni 2008 06:55

Ja man blir riktigt irriterad när man lägger ner stooora pengar i halvblodsaveln, är noga innan hingstvalet och frågar hingsthållaren om procents dräktighet osv, och sedan visar det sig att det inte var 90% utan 70% dräktighet och att dom fått seminera flera gånger på samma brunst för att få stona dräktiga... Blir riktigt f-bannad...


Hoppas att det tar sig nu, tredje gången gillt...

 
 
Ingen bild

Monica

26 juni 2008 09:59

Sånt kan ju göra en mindre vansinnig faktiskt!!
Är det färsk sperma eller transport?
Är det färsk så är det ju fruktansvärt dåligt
då hade jag nog bytt hingst om ja vore du.. inte troligt att hon tar sej den här gången heller.. om jag ska vara ärlig..
så tror jag tyvärr inte det.
Sen kan man ju undra vad det är för station hon är på.. hmmmmm
Låter mindre seriöst med mitt sätt att se på't..
Dräktighetsprocent i all ära..
Men hur är kvaliten på spermerna?
Hur många är dom? Hur 'simmar' dom?
Hur ser dom ut.. ja det är mycket att ha
koll på..
Jag tycker och har alltid gjort även när jag höll på med ridhästar-halvblod att travstuterierna är de som har bäst koll
på allt detta.. visst finns det dåliga där också..
Ja du det är en liten 'djungel' detta..
Men det är alltid bra att ha en 'reservhingst' i bakfickan ;)

Har haft lite dåligt med tid att skriva
till dej.. det är lite mycke nu..
men roligt att du vart o skrivit lite
på mina båda sidor..
Katrin vart så glad när du tyckte 'Pyret' är så fin.. jävla 'satung' e va hon e..
'Pyret' asså..
Men igår när vi tömkörde henne igen så skötte hon sej exemplariskt.. så det
kanske finns lite hopp iaf. :)
Kraisar fråm mulna åskeland ;)

 
Ingen bild

Tess

26 juni 2008 21:42

Hej,

Ja du... det är Lindevik men det är hon som äger hingsten som far med felaktiga önske procent... Men man tycker att Lindevik borde ha bättre koll... Provar en sista gång nu då avgifterna är betalda men nästa blir med Cyrano de Bergerac på Askö stuteri...

Jo lilla Pyret tycker jag e jätte fin men hon ser lite busig ut :) Fast det är den looken jag faller för... gillar lite egen vilja och emil i lönneberga :)

Nä nu måste jag bädda ner mig igen, ligger i en dunder fökylning...

Kram från regniga skit norrland

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Miss Miller - 25 mars 2009 10:58

Jisses vad tiden bara rasar iväg på dagarna, har inte hunnit vara in här på vääldigt länge nu...   Här uppe i norr lyser solen och snön börjar sakta men säkert tina bort. Hundarna ligger och solar i snön och njuter av värmen, hästarna sover ute i sol...

Av Miss Miller - 27 februari 2009 19:18

Börjar väl med gårdagens trav i Boden. Daler hoppade tyvärr, kusk och häst var inte riktigt överrens. Han är ju inte så lättkörd lilla Daler. Lira då, ja lilla Lira Launcher med sina små hyss i planeten. Hon är ju grön och svammlar mycket i värmning ...

Av Miss Miller - 20 februari 2009 14:52

Idag har Nisse gått intervaller på isen. Känns dunderfin förutom karlederna bak. Försöker hålla mjukt med kådsalva men nu har han dessutom fått sprickor båda bak på ballarna. Blir inte klok på detta, stackars häst han blödde när vi kom in efter passe...

Av Miss Miller - 12 februari 2009 09:30

Vädret är helt underbart idag, strålande sol minus 25 grader. Gruvar mig för morgondagen men det går säkert bra... Junior ska linas idag, Peppo och Nisse har vilodag= vilodag för mig :) Ska ut med hundarna nu en sväng, dom är inte alltför sugna på lå...

Av Miss Miller - 11 februari 2009 08:27

Vilka härliga dagar det är nu med strålande sol, glittrande snö och bitande kyla :) Fotade lite igår men har nu ställt om kameran då bilderna inte var till belåtenhet så jag tänker fota lite idag också i det vackra vädret.   Nisse ska gå sina interv...

Ovido - Quiz & Flashcards