Direktlänk till inlägg 26 augusti 2008

Blir så f*bannad på skitsnack!

Av Miss Miller - 26 augusti 2008 22:07

Blir oerhört förbannad på skitsnackande käppgökar. Det förekommer mycket skitsnack i hundvärlden och hästvärlden... Om man har en jakt eller show hund...


Bl.a i retriver kretsar snackas det om jaktgolden och utställningsgolden... Men hallå det är faktiskt samma ras! Nä jag kan inte ställa ut för jag har en jaktgolden. VA?! Nä jag kan inte "jaga" med min golden för han är en utställningsgolden... Men hallå? Goddag yxskaft! Det är ju för h*vete samma ras! Nä jag har köpt en bruks schäfer så jag ställer inte ut för han är bara avlad på bruks hundar. Men ni hör ju hur f*bannat korkat det låter. Det är samma ras sen är det upp till ägaren att göra nåt med hunden, vissa satsar på det ena och andra på det andra, en del gör allt möjligt kul med sina hundar, både jakt och utställning och bruks...


Sen finns det ynkryggar som snackar bakom ryggen, skriver och beter sig allmänt korkat. Detta är bara ett bevis på avundsjuka som tyvärr förekommer överallt bland oss människor, hos en del mindre och andra mer... Tyvärr mycket i hund- och hästvärlden... 


I det fallet är det bra med hörselkåpor som har fm radio :)

Om man nu inte har sådana så finns andra alternativ, antingen så skiter man i det eller...så plockar man ner människan ordentligt på jorden och när denne befinner sig på marknivå då stampar man till så h*n hamnar under jordnivå... man kan även göra på ett mildare sätt och då undviker man att stampa till när h*n befinner sig på marknivå...


Kommer så väl ihåg en hopptävling för 10 år sedan precis. Var och tävlade med min ponny Miro Step. Det hade regnat rejält och banan var inte den bästa. Startade bland dom sista, red felfritt och fick till en bra omhoppning med en snabb tid... Vann den klassen som var en 1m hoppning. Hoppade bara en klass den dagen pga det dåliga underlaget... Iaf så skrittade jag av som vanligt utanför området. På väg ut så stod ett gäng som klassade sig själva som "eliten", ja sa dom högt när jag passerade. Det var ju bara synd att dom bästa rev eller stannade ut sig så segern var billig idag. Jag log bara mot dom den gången och tänkte, era korkskallar. Hade det vart idag skulle jag antagligen öppnat min trut och sagt något giftigt. Om deras hästar nu var bäst, varför vann dom inte då??


Men hur man än gör, hur duktig man än är, hur bra hund eller häst man än har så finns det alltid avundsjuka höns som måste kackla en massa skit som är lika värdefull som det katten skiter i lådan!


Ja nu har jag avreagerat mig lite...


Ciao.

 
 
Ingen bild

Monica

28 augusti 2008 11:06

Kul att 'höra' dej ta ton :)
Mer sånt så du blir lagom kaxig tills det blir dags för.. ja du vet :)

Jo det där me jakt resp utst.vovvar
Visst är det ju samma ras..
men dom avlar ju så förbenat oseriöst på just Golden o Labbar.. har väl blivit så när en del inte funkat för jakt o visat sej bra som 'familjehundar'.. tyvärr!! :(

Skitsnackare.. jaa du den svenska avundsjukan är väl det som oftast ligger bakom sånt tjafs.. inget att bry sej om!
Så länge man kan så ler man bara åt idioterna.. för dom är banne mej ett släkte för sej.. nog oseriös avel där också ;)

Kramisar fråm blåsigt soligt Värmland

 
Ingen bild

Tess

28 augusti 2008 12:19

Jo de är mycket oseriös avel och speciellt bland golden och labb... Skulle inte köpa en golden för de är så sönderavlade... Är väl enkelt att skylla på sådant när det inte fungerar med jakt...

Nä nog är det bästa bara att le :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Miss Miller - 25 mars 2009 10:58

Jisses vad tiden bara rasar iväg på dagarna, har inte hunnit vara in här på vääldigt länge nu...   Här uppe i norr lyser solen och snön börjar sakta men säkert tina bort. Hundarna ligger och solar i snön och njuter av värmen, hästarna sover ute i sol...

Av Miss Miller - 27 februari 2009 19:18

Börjar väl med gårdagens trav i Boden. Daler hoppade tyvärr, kusk och häst var inte riktigt överrens. Han är ju inte så lättkörd lilla Daler. Lira då, ja lilla Lira Launcher med sina små hyss i planeten. Hon är ju grön och svammlar mycket i värmning ...

Av Miss Miller - 20 februari 2009 14:52

Idag har Nisse gått intervaller på isen. Känns dunderfin förutom karlederna bak. Försöker hålla mjukt med kådsalva men nu har han dessutom fått sprickor båda bak på ballarna. Blir inte klok på detta, stackars häst han blödde när vi kom in efter passe...

Av Miss Miller - 12 februari 2009 09:30

Vädret är helt underbart idag, strålande sol minus 25 grader. Gruvar mig för morgondagen men det går säkert bra... Junior ska linas idag, Peppo och Nisse har vilodag= vilodag för mig :) Ska ut med hundarna nu en sväng, dom är inte alltför sugna på lå...

Av Miss Miller - 11 februari 2009 08:27

Vilka härliga dagar det är nu med strålande sol, glittrande snö och bitande kyla :) Fotade lite igår men har nu ställt om kameran då bilderna inte var till belåtenhet så jag tänker fota lite idag också i det vackra vädret.   Nisse ska gå sina interv...

Ovido - Quiz & Flashcards