Alla inlägg den 7 oktober 2008

Av Miss Miller - 7 oktober 2008 15:10

Idag har Måke kört intervaller med Nisse. Nu hinner jag knappt rida något för Måke vill köra ;)


Iaf så skötte sig Nisse exemplariskt, ej het trots intervaller. Det som Måke kunde 'klaga' på är att han är tung i munnen eller vill på bita tag lite i bettet. Ska åtgärda detta, beror nog inte bara på att han vill bita tag utan vi måste akut få hit en duktig veterinär som raspar bissingarna och få in ett annat bett i munnen också... Denna stelhet i bogen måste också åtgärdas snabbast möjligt... Efter arbetet blev det en sköön avspolning och torkning med handdukar, kylbalsam och det hela avslutades med en smaskig lunch samt en ordentlig tumling runt i det nya spånet :)

Han trampar igenom rejält bak vilket jag inte tycker om... Nästan på gränsen till såna genomtramps skydd...


Imorgon ska vi skritta i skogen runt tallarna och förhoppningsvis njuta av det lika fina vädret som vi har idag, strålande sol :)


Nä nu ska jag ut i stallet för en låång prommis med mina finska bestar ;) och sedan ett pass med Peppo...


Höll på kliva på den lilla grejjen på bifogade bilden när jag och vovvarna var påväg för att se Nisse...


Ciao.

Ovido - Quiz & Flashcards