Alla inlägg den 28 oktober 2008

Av Miss Miller - 28 oktober 2008 12:44

Har ju vart i Hofors i helgen hos kennel Gilda och hälsat på tillsammans med min mor och hennes golden Azzar. Åkte ner på torsdag, suck va de är långsamt å åka bil genom sverige. Vägen mellan skellefteå och umeå är den absolut tråkigaste väg jag vet i detta avlånga land. Nåja fram kom vi ganska sent då min gammel moster (mormors syster) gick bort natten mot torsdag hastigt och väldigt oväntat. Blev en tråkig dag... Känns overkligt fortfarande och man kan ju tycka att det räcker nu med dödsfall för ett bra tag framöver... Är det inte nära å kära så är det ens älskade djur...


Ja som sagt fram kom vi, välkomnades glatt av Lena och hennes fem golden tikar... Lite möra var vi allt efter dryga 80 mil i bil... Fredagen fortsatte i bil, hälsade på Sally som mår toppen med en mage som bara växer och växer med den lilla Cyrano bäbisen i magen. Glad blev hon över vårat besök och jag hoppas på ett besök till inom kort. När den lille bäbisen är född ska Sally betäckas om med Briar har jag tänkt. Får se om det blir till sommaren eller 2010 beroende på hur sent den lille kommer ut... Kan vara skönt för gumman att vila ett år också. Tar ju ganska hårt och gå omkring med en stooor mage såklart. Sedan ska ju den lille äta en hel del också så jag har inte bestämt mig ännu. Var iaf jätte roligt att hälsa på gumman under fredag en. Lördag var det hundutställninh i Sala och inte Solna som jag råkat skriva tidigare. Fick äran att ställa lille Bruno, en Gilda valp som inte alls var van med andra hundar och koppel och skrämmande saker... Ho, fick ta fram min allra barnsligaste apigaste sida för att överhuvudtaget få med mig den lille till ringen... Så var hunden före struken såklart, ingen draghjälp där inte... Men det gick iaf bra! Han fick jätte fin kritik där det även stod att han var väldigt välvisad och domaren sa att han hade vunnit om han var mera framåt och showig för han var den bästa hunden. Kan bara nämna att den som nu vann förövrigt blev bästa hanvalp sedan... Nåja alla är vi barn i början men lille Bruno kan bli vädigt bra bara nu ägarna tränar på med att träffa hundar iaf. Tack Lena för att jag fick äran som helt okunnig att visa den lille skönheten! Sedan var det kullsystern Noras tur, en reservplats fick hon. Joline åkte ut i gallringen, synd för det fanns faktiskt de som var mer aktuell för det tyckte fler än jag. Men domaren dömmer, så är det. Azzar då, ja han tyckte domaren om men tyckte han var för stor så han åkte ut han me'. Summa summarum, Bruno räddade dagen ;)


Söndag var vi rätt mör efter tre dagar i bil. Åkte hemmåt vid tio men var ju såklart tvungna att stanna på Ikea. Jag behövde lite krokar och grejjer till badrum och kök och såklart ljus det är ju mörkt nu så då kan man mysa lite på kvällarna :)Köpte ett sånt svart tidningsställ man sätter upp på väggen också, ska bara köpa skruv som passar så ska jag sätta upp det ikväll... Mamma hon behöver ju alltid något så där blev det lite allt möjligt... Men sicken otur vi hade när vi befann oss i Valbo, Hööks ligger ju dära... Så då blev det ett nytt vintertäcke till Peppo med helhals som man kan ta bort, ridstrumpor och nya ridskor med snörning. Skitsnygga är dom! Känns lite elakt, köpte faktiskt inget till mina hundar... Men jag har ju nyss höst ekiperat dom...


Idag har vi tagit en underbar tur i solen upp i skogen så nu ligger Lizzan och sover i sin säng (ja hon har en egen) och Nalle ligger i min säng. Hm, vad många som säkerligen skakar på huvudet när dom läser hära, men det skiter jag i :) Hundarna är min barn och f*n tar den som kröker ett hår på min älsklingar ;) Skulle aldrig kunna hålla på med hundavel för ingen skulle uppfylla mina kriterier så alla valparna skulle bo kvar hemma...


Nä nu måste jag dammsucka lite efter helgens resa har ju inte mycket blitt gjort...


Ciao...


Ovido - Quiz & Flashcards