Alla inlägg den 28 november 2007

Av Miss Miller - 28 november 2007 12:32

På hösten snålas det med gatubelysningen, kommunen är mörk. När belysningen slås på ja då lyser det även dagtid när det är fullt dagsljus ute! Vilken fantastiskt lyckad besparing!

Av Miss Miller - 28 november 2007 08:46

Vad ska hingsten heta? Nu måste han döpas, snälla hjäp mig. Pappa heter Flyinge Camiell-Flamingo Z och mamma Giselle. namnet ska sluta på Q, det vet jag. Har funderat på Camiell, Contendro, Camilleri... ja jag har funderat och åter funderat sedan 2006 och nu ska passet göras och kraken måste döpas... Please help me :-)

Av Miss Miller - 28 november 2007 08:07

Jaha och så fick man skrivkramp och ord torka...


Har fått hem mitt lilla sto igen, skönt. Det är bara tråkigt att hon var i så dåligt skick vid hemkomsten... förstår mig inte på människor som inte sköter om oskyldiga djur, vare sig det är deras egna eller lånade. Vid besiktningen var hon 1 gradigt halt bara av att skritta och trava, vid böjprovet fick jag henne på mig när höger fram böjdes, så ont har hon i sina ben... resultatet blev 2 gradigt halt vid böjprov... Skit tråkigt! Hon var fullt frisk när hon for, har varit borta tre månader och kommer hem med halta ben och en rygg som hon har så ont i att hon säckade ihop vid palpation. När jag kom med transporten och hämtade henne stod hon i en liten pytte hage och nästan klättrade över staketet för att komma in i transporten nog fort, hon vände sig om för att försäkra sig om att jag stängde efter mig och inte tänkte leda ut henne igen.


Har lovat min lilla gumma att hon aldrig mer ska behöva flytta hemifrån...


Första kvällen hemma ropade hon och hennes lilla son som nu blivit större än sin mamma, hejdlöst på varandra. Det var ett kärt återseende. Morgonen därpå fick hon komma ut i hagen med sitt gamla gäng och var mycket lycklig över det, hela bunten sprang runt i hagen och bockade som vildar... Sen mumsdae hon hö och stod och spanade ut över nejden och bara njöt över att ha fått komma hem igen...


Ska ni sälja eller låna ut era djur, ett tips, låt inte den som kommer och tittar och låtsas vara jätte kunnig få låna eller köpa ditt djur! Gå på den första känslan, den är alltid den rätta.


Ta hand om era älskade djur, dom är underbara. Dom ger så mycket kärlek utan att kräva någonting tillbaka. Det minsta man kan göra för dem är att ta väl hand om dom och vara snäll och ge dem kärlek tillbaka...


Vi har mycket att lära av våra bästa vänner djuren.

Ciao.

Ovido - Quiz & Flashcards