Alla inlägg den 27 september 2008

Av Miss Miller - 27 september 2008 18:01

På morgonen tog jag och Nisse en skritt tur runt sjön, kommer nog ta ett tag innan han finner sig till ro, är mer stressad och nervös nu än när han kom från busen som tre åring... tyvärr... Han inser nog snart iaf att jag är rätt lugn och harmonisk och jag hoppas det smittar av sig... Ska börja med join up på måndag har jag tänkt. Imorgon är det vilodag. M-Å ska sko honom, han är ju utan skor. Har inte mycke kvar av sina fossingar, har nött en hel del av alla barfotastarter... Sen väntar mycket turer ute i skog och mark, mestadels i skritt. Kommer klättra med honom och rida dressyr. Han ska iaf inte gå fort speciellt ofta. Kommer rida galopp intervaller längre fram. Men med intervaller menar jag inte att ränna fram och tillbaka, nä vi lägger in intervallerna om två minuters tempo växlingar efter skogs vägarna. Sen måste jag få bort alla svettbubbor han har över hela kroppen och sadelknutarna han fått, har även på manken och dom måste komma från selen... Usch ja, var inge roligt att se hur stressad han var dag... bara av att se sadeln... inte så konstigt då han haft en sadel som inte legat bra klart han vill inte ha på sig de obehaget mera å sen är han jätte känslig i sin rygg...


Nä nu är det bäst jag går och duschar, har ju tjej kväll ikväll ju... fast jag hade helst tagit det lugnt framför teven och gjort upp eld i öppen spisen.... Mysigt är det :) Lizzan och Nallis upskattar det, dom parkerar en bit från öppenspisen och ligger och myser dom me :)


Ska ner till Hofors och kennel Gilda i slutet av oktober, vi ska på utställning i Sala, jag och min mor har fått äran att hjälpa till å ställa hennes små puppisar :)


Ciao.

Ovido - Quiz & Flashcards