Alla inlägg den 6 december 2007

Av Miss Miller - 6 december 2007 21:03

Jaha, tiken försvann i en och en halv timme idag när vi var på den dagliga morgon turen... Lagomt roligt i regn och rusk... Jag lockade och pockade och bar till sist på mina bara att hon skulle vara snäll och komma tillbaka men, nä! Efter mycket sökande lokaliserade jag henne en bra bit in i skogen, ståndskall på den stackars ekorren med Fm radio i hörlurarna... Ja det var bara att knata eller rättare sagt plumsa in i skogen i gympadojjor och koppla henne och sedan plumsa tillbaka... KALLT!!! Väl framme vid hunden fick jag se den lilla korren reta gallfeber på Lizzan som skällt sig hes, korren fnissade åt henne och hoppade från det ena trädet till det andra... Resultatet blev iskalla fötter som knappt kändes resten av promenaden hem... jag svor en känd ramsa på finska och knatade i rask takt hemmåt, in i bilen och hem... Lilla Lizzilou var jäättte nöjd med dagens tur och gick genast och lade sig och sov en stund när vi väl var hemma...


Dessa små jägare ;-)


Ciao.

Ovido - Quiz & Flashcards