Alla inlägg den 18 december 2007

Av Miss Miller - 18 december 2007 08:12

Det är helt sjukt vilken varm månad vi haft här uppe i norr. Igår kväll var det 6,7 grader varmt, nu är det 5 grader varmt... tydligen ska detta hålla i sig till på lördag... börjar bli lite orolig för snön... det är ju snart julafton.

 Snön har packat ihop sig och ser mycket mindre ut än förra veckan men då var den kall och fluffig :-)


Jaja det blir nog bra innan det är färdigt...


Släppte lös mina kära finnspetsar igår på morgonen när jag skulle släppa ut mina kära hästar. Gick kalas bra, dom lekte och höll sig på gården. Skönt tänkte jag nu får dom vara ute lösa och göra i stort sett vad dom vill bara dom inte bökar och gör sig illa. Bufflarna kom ut (mammas golden r.) och då var friden slut, Lizzie drog som ett skott upp mot skogen och mina inkallnings försök var lönnlösta... Nalle kom snällt tillbaka och höll sig med mig tills tiken hade ståndskall på lilla ekorren... såg bara ett rött streck passera mig i 190 knyck, denna gång fungerade INTE inkallningen... ledsen matte tiken skäller och det innebär att hon har roligare än mig just nu! Jaja tänkte jag, får gå och hämta dom när stallet är klart och det jag gjorde. Mamma och bufflarna följde med för vi skulle gå en promenad i samma veva. Problemet var bara att finnarna hade förflyttat sig och var knäpptyst för ovanlighetens skull...


Jag lockade med jämna mellanrum men ingen hund dök upp... Vi gick iaf vår runda med bufflarna. Lockade en sista gång när vi närmade oss gården och då kom Nalle glad i hågen och undrarde vart i hela fridens vi tagit vägen... som han hade sökt... lättad att ha hittat den ena hör jag den andra lilla finnen skälla i buskagen bakom huset, jaha hade hon inte hittat en stackars ekorre till som krampaktigt hängde sig fast i trädet... snälla ta bort den där argsinta innan jag faller ner är du snäll... ungefär så såg den stackaren ut... Det var bara att koppla argbiggan och plumsa tillbaka upp på gården... Resultat av gårdagens promenad blev att matte promenerade och finnarna skällde ekorre.


Lilla Mille har arbetat igår, han är riktigt lättlärd och lyssnar jätte bra på rösten... Det blir spännande att se han utvecklas till en fullfjädrad tävlingshäst... Det är en lång väg att vandra men den ska bli väldigt rolig att vandra.


Ha de.

Ovido - Quiz & Flashcards