Alla inlägg den 13 december 2007

Av Miss Miller - 13 december 2007 19:07

Min lilla (1,73m) vän Peppo har skött sig utmärkt idag. Han är sååå underbar att arbeta med, en otroligt vänlig häst med ett stort hjärta och pepperkaks bruna ögon... vi har mycket att lära av våra vänner djuren!


När Peppo kom hem ifjol den 30 april var det en mycket hårt hållen kille jag möttes av nere i Söderköping, han klarade inte av hastiga rörelser runt sig, man fick inte borsta huvudet och viska till honom var det som fungerade, inga höga tonarter runt omkring... Idag får jag göra vad jag vill med honom... På morgonen kommer han och stoppar huvudet i famnen på mig och gosar en stund, jag får klia honom i öronen och där kan vi stå och mysa hur länge som helst...Är du öppen i sinnet och lyssnar på hästens signaler får du den bästa vännen som finns på denna jord, inga falska toner när du vänder ryggen till utan en sann vän för livet! Djuren ger så mycket kärlek utan att kräva någon tillbaka. Vi har mycket att lära av våra vänner djuren...


Var en stark ledare med en mjuk hand!


Ciao.

Av Miss Miller - 13 december 2007 14:50

Nu har igångsättningen startat med min älskade Pepper efter en lång tids vila orsakad av både tidsbrist och skada... Är sååå ivrig att komma igång igen. Målet för 2008 är satt och det är placering i 1,20m. Kommer jobba hårt för det och sedan höja ribban till seger 1,20m samt placering 1,30m. Kommer hålla er informerade under vägen :-)


Även utbildningen av Camiell Q har startat lite smått med longering och så smånigom löshoppning. Måste ta lite bilder på honom för han har blivit en stor och reslig kille på 1,61m( f. 30/4 2006).


Ciao.

Av Miss Miller - 13 december 2007 09:41

Som tidigare år har någon fantastisk person varit och tänt marschaller i stan. Var jätte fint på morgonen i Bodens alla små rondeller :-).


God natt...

Ovido - Quiz & Flashcards