Alla inlägg den 20 december 2007

Av Miss Miller - 20 december 2007 19:00

Ja jag tänker fortsätta och presentera mina hästar en efter en...


Giselle är mitt lilla Fullblod e. Diaghlyphard - linjeavlad Northern Dancer i tredjeled. Sally som hon kallas (sambon som döpte henne på hemresan från Kil) är 1,60m i manke, bra exteriör, mamma till Mille. Inga märkvärdiga gångarter men rör sig trevligt med bra takt och balans. Älskar att löshoppa! Hon har mycket bra bakbens teknik och är välutbildad av tidigare ägare. Hon är lite lat och bekväm av sig när det kommer till arbete... Vi hade lite olika uppfattning om vem som var flockledare när hon flyttade till mig men det löste sig med tiden, hon blev riktigt trevlig i hanteringen efter ett par veckor. Betäckte henne 2005 med Camiell-Flamingo Z vilket resulterade i Camiell Q. Hon var en fantastisk mamma och uppfostrade antagonisten väl. Hon såldes dräktig till en familj som skulle satsa på avel men pga ändrade familje förhållanden så köptes hon tillbaka och då var mitt krav att även Mille skulle ingå i priset. Lite invecklat men det blev så iaf pga. olika anledningar.


Sally går tillsammans med Lady Kluck (heter Simona Q) i hagen och myser om dagarna. Sally är en väldigt framåt dam med bestämda åsikter och kräver ett starkt ledarskap av Matte :-). Hon är trygg och orädd med ett fantastiskt psyke.


En jätte go häst som älskar pyssel och allt som låter som havre, äpplen, morötter eller betfor ;-)


Sally ligger mig varmt om hjärtat och jag hoppas hon blir gammal som gatan ;-)




Av Miss Miller - 20 december 2007 11:15

Fick som tidigare nämnts fel lön förra månaden. Det betalades ut kvälls ob ist. för natt ob... JA fick jag till svar av bemaningsenheten, -det gör vi en rättelse på och en extra utbetalning. Kyss mig någonstans! Utbetalningen uteblev, ringde upp lönekontoret igår och frågade var i hela fridens rättelsen av min lön tagit vägen då den ej heller fanns på denna lön! -Men vi har inte fått in någon rättelse från bemaningsenheten fick jag till svar. VA!!! Jag har stött på bemaningsenheten fem gånger... Den trevliga damen lovade att ta tag i det hela omgående. Idag får jag ett meddelande på mobilsvar av bemaningsenheten, -pga. att lönekontoret vart stängt så mycket i december så kommer rättelsen nästa år i januari. Jag ska inte skriva ramsan jag drog för mig själv, men det kan ni nog räkna ut själva...


STORT minus för Bemaningsenheten på Bodens kommun!

Ovido - Quiz & Flashcards