Direktlänk till inlägg 16 september 2008

Dessa valpkurser med sina handledare...

Av Miss Miller - 16 september 2008 08:50

Var på den dagliga kvälls walken igår med Lizzan och Nalle... Passerade som vanligt genom Ing 3 på hemvägen när jag såg en en grupp människor ute på en av gräsplanerna. Inte mer me de', vi fortsatte strosa när jag inte riktigt kunde låta bli att kika på va de höll på me. En väldigt liten (max tre mån) hade en klantig ägare som tappade kopplet (denna ägaren var "kurs"ledare) vilket resulterade i att den lilla valpen glad i hågen lufsade till grannen för att hälsa och bjuda in till lek. Men ägaren kom med stora steg och hämtade den lilla (inget me de) väl på sin plats igen började ägaren nypa den lille i örat och lägga den på rygg! WOW vilken begåvad kursledare! Lika begåvad som hon som sa åt en hundägare med sin 6 månaders finnspets hanne att hänga upp hunden i kopplet så han dinglade i luften varje gång han pratade åt hundar han såg! Den kursledaren arbetar på en stor djuraffär i stan... Har noll respekt för hennes kunskaper numera. Hoppas att han me finnspetsen använde sitt eget förnuft sedan och slutade med de dumheterna. Arbeta med din hund med rätt energi så ska du se att det händer grejjer!


Nåja nu har jag gnällt av mig lite...


Ciao.

 
 
Ingen bild

Monica

16 september 2008 18:37

Jamen var det inte nåt liknande dom visade på teve för nåt eller några år sedan som de pratades en hel del om? Nån jädra knäppgök som skulle fostra hundar på liknande vis som du beskrivit här..
Håller ju inte på med hunderiet någe värst nuförtiden så ja har inte så mycke koll.
Men tydligen lyckas en del idioter få ihop den ena 'alternativ-valpkursen' efter den andra.. när inte brukshundsklubbarna räcker till så blir det ju lätt så tyvärr!
Hade jag gått förbi ett sånt sällskap som du gjorde igår.. Ja du kanske kan tänka dej vad som skulle ha hänt ;) typ ett rejält nyp i den där hussens nånting o ett liknade kast på rygg med skaplig strypgrepp eller nåt åt de hållet ;)
psst. snart den 24e hörru :))
Kramar från mej till dej..

 
Ingen bild

Monica

16 september 2008 18:41

äsch de kanske inte ens va en husse.. såg ja nu.. men ja tänkte så av nån anledning hmm..
F'resten.. vem är SA som har skrivit här nedan.. va va va? Min plats juh ;))

 
Ingen bild

Tess

16 september 2008 20:55

Jo jag tror det, men kommer inte ihåg om det var en husse eller matte... De dära minnet du vet...är bra men kort...
Är tyvärr nästan omöjligt att komma med på riktiga valp kurser här uppe iaf... så nog är de mycke svammel som pågår...

Du de var mycke nära jag stegade dit och gjorde nåt liknande av det du beskrev men ja hade båda mina guldklimpar i linorna så de hade blitt livat då...

Jo nu är de nära den fast han kommer den 25 ser ja ju nu, torsdag nästa vecka... Han var anmäld till bollnäs men kom inte me...HAHA.. sa ja för me själv... men nu kommer E-tuna imorrn å örebro... Håll en tumme för repris av bollnäs...

Du denna mystiske S A har ja ingen aning om vem de e... Verkar lite humoristisk på någe vis... Ingen kan ta din plats :)

Bamsekramar från norr till söder :)

 
Ingen bild

Monica

20 september 2008 06:47

Tror det är lika svårt i hela landet med seriösa riktiga valpkurser..
Jag hade några själv på den tiden jag hade kenneln igång.. för mina egna uppfödningar, det var skoj som attan!

Örebro bidde de visst :( Dagen före hemresa.. hmmm.. Det var inte så intelligent faktiskt, de borde du kunna stoppa! Inte hyggligt att han ska resa så långt dagen efter redan! Det är ju inte en kort resa han ska göra precis.. Nåja, kankse bättre det får vara o tänka att han får ju massage av bussens skakningar så kanske bättre än att stå i en hage?

Mystiske SA ja.. Vågar denne inte skriva mer nu bara för de ;) Kul om fler kommer här o skriver lite..

BamseKramar från.. mej till dej :)

 
Ingen bild

SA

21 september 2008 20:23

Nog finns jag här.
Jag kom in på din blogg på grund av att jag har något att göra med en sak som har fyra ben och är omnämt här.
Tycker din blogg är väldigt trevlig att läsa.

 
Ingen bild

Tess

22 september 2008 08:21

Halloj Monica,

Kan bli tvärstopp idag vad gäller starten... återkommer...

Nu ska jag in och läsa hos dej :)

Kraamm från ett soligt och molnigt Boden

 
Ingen bild

Tess

22 september 2008 08:23

Hej SA,

Roligt att du tycker min blogg är trevlig att läsa, men vilken av fyrbentingarna håller du på me?

 
Ingen bild

Monica

22 september 2008 08:53

Hmmm..
Nu vart man ju ännu mer fundersam om vem den 'mystiske' SA är..
Kan du inte tala om vem du är iaf.?
Tess.. Tänk om det är spionage på G ;)
Kramisar

 
Ingen bild

Tess

22 september 2008 12:28

Hihi, ja de kanske de är ;)

Kramm

 
Ingen bild

SA

23 september 2008 20:19

Lugn jag är ingen spion,bara en som äger något som är omnämt på denna blogg.

 
Ingen bild

Tess

23 september 2008 20:27

Hej SA

Nä trodde inte de heller, bara skoja lite ja & Monica ;)

Men nu vill ja veta va du har för fyrbenting din hemlismakare ;)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Miss Miller - 25 mars 2009 10:58

Jisses vad tiden bara rasar iväg på dagarna, har inte hunnit vara in här på vääldigt länge nu...   Här uppe i norr lyser solen och snön börjar sakta men säkert tina bort. Hundarna ligger och solar i snön och njuter av värmen, hästarna sover ute i sol...

Av Miss Miller - 27 februari 2009 19:18

Börjar väl med gårdagens trav i Boden. Daler hoppade tyvärr, kusk och häst var inte riktigt överrens. Han är ju inte så lättkörd lilla Daler. Lira då, ja lilla Lira Launcher med sina små hyss i planeten. Hon är ju grön och svammlar mycket i värmning ...

Av Miss Miller - 20 februari 2009 14:52

Idag har Nisse gått intervaller på isen. Känns dunderfin förutom karlederna bak. Försöker hålla mjukt med kådsalva men nu har han dessutom fått sprickor båda bak på ballarna. Blir inte klok på detta, stackars häst han blödde när vi kom in efter passe...

Av Miss Miller - 12 februari 2009 09:30

Vädret är helt underbart idag, strålande sol minus 25 grader. Gruvar mig för morgondagen men det går säkert bra... Junior ska linas idag, Peppo och Nisse har vilodag= vilodag för mig :) Ska ut med hundarna nu en sväng, dom är inte alltför sugna på lå...

Av Miss Miller - 11 februari 2009 08:27

Vilka härliga dagar det är nu med strålande sol, glittrande snö och bitande kyla :) Fotade lite igår men har nu ställt om kameran då bilderna inte var till belåtenhet så jag tänker fota lite idag också i det vackra vädret.   Nisse ska gå sina interv...

Ovido - Quiz & Flashcards