Direktlänk till inlägg 22 september 2008

Lite smått å gott från vardagen...

Av Miss Miller - 22 september 2008 08:27

Ha nu vankas de jakt till helgen, måste erkänna att jag inte alls har någon lust just nu... Har lite mycket å hinna me för tillfället. Lilla tiken har som jag kanske nämnt vart hes under ett par veckor till och från... Igår kom rösten tillbaka... På morgon rundan lät hon som en schäfer vid den dagliga brottnings matchen, nu håller den inte riktigt igen, har ordinerat högsta möjliga tystnad men fröken anser det ej nödvändigt... Nallepalle mår prima, sitter just nu när jag skriver detta i sin röda sametsfåtölj och spanar ut genom fönstret, det är han som har vaktpasset nu ;)


Fick mitt baksätes skydd igår, eller... ja fick å fick men ni vet va ja menar... Skönt blir det och mycket lättare hålla snyggt i bilen :)


Peppo har haft hyss för sig i helgen, borde bygga han en snickarbo' dit han kan galoppa och låsa in sig när jag jagar honom me storstövlarna i fullt sken ;) Han har iaf sysselsatt sig me att hoppa över hagen varje morgon, trots hö och vatten i hagen... låter nästan som bröd å vatten ;)

Han vill nog komma igång och hoppa igen skulle ja tro... Men jag har ju anmält till Hickey i december så då ska vi gå i en unghäst grupp om jag får som jag vill, sen ska vi debutera i april är det tänkt... Alla tycker jag e fjantig me lilla Peppo men det tar tid att stärka upp honom och jag vill förbereda ordentligt... Han ska inte fara runt banan som en tjock gammal nordis och vara halvdö' innan mål... Hm, som att de skulle vara möjligt i Peppos skor...Nä men ni vet hur jag menar. Vill undvika skador pga för dåligt tränad häst iaf... Under hegens pass har jag fått träna mer, han har kört studs me liten matte, få se hur länge matte sitter kvar, 180 grader och rädd för spöket... Har börjat öka på träningen nu, börjar komma lite större muskler men det tar ju lite tid... Är en rolig häst som jag aldrig skulle släppa upp någon på med risk för skador på mitt samvete... Han kommer lugna ner sig så smånigom men han behöver galoppa av sig ett par månader först... Observera att han ej äter havre annat än några korn, då kan ni kanske föreställa er för hur han är när han äter lite mer havre... Ska börja ge någe annat typ kraft eller nå, ska på en shoppingrunda idag och uppgradera mig till svart bälte...


Nisse kommer ju hem på torsdag kväll, får ev hämta honom i Piteå beroende på när Gren anländer till norra delen av landet... Får se om han känner igen mig :)


Nä nu ska jag ut i det vackra vädret med mina små finska ligister...


Ciao.

 
 
Ingen bild

Monica

23 september 2008 10:05

Åååh Jag kan varmt rekomendera..
Mustang's OrginalMusli till din peppade Peppo ;) Det är totalt havrefritt.. dessutom är det inte torrt som dessa kraftpelletsar o andra pellets.. Det finns ju andra MustangMuslifoder också men detta, lite betfor och lite annat som behövs för att 'fylla kvoterna' borde räcka.. även åt Nisse..
Faan.. han är ju inte struken än föresten!!

Hinner inte skriva mer nu.. måste uuut i SOLEN
Kramar från mej till dej :)

 
Ingen bild

Tess

23 september 2008 13:29

Jadu, STC säger då bara det... Måste komma skriftligt, men hon har brutit avtalet, måste iaf skicka in skriftligt... Gah!! Måste vara sjuk för han orkar ju inte i mål eller så har hon fan inte tränat...

Ska köpa mustang å prova... Måste iväg till en brevlåda nu...

Kraamm

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Miss Miller - 25 mars 2009 10:58

Jisses vad tiden bara rasar iväg på dagarna, har inte hunnit vara in här på vääldigt länge nu...   Här uppe i norr lyser solen och snön börjar sakta men säkert tina bort. Hundarna ligger och solar i snön och njuter av värmen, hästarna sover ute i sol...

Av Miss Miller - 27 februari 2009 19:18

Börjar väl med gårdagens trav i Boden. Daler hoppade tyvärr, kusk och häst var inte riktigt överrens. Han är ju inte så lättkörd lilla Daler. Lira då, ja lilla Lira Launcher med sina små hyss i planeten. Hon är ju grön och svammlar mycket i värmning ...

Av Miss Miller - 20 februari 2009 14:52

Idag har Nisse gått intervaller på isen. Känns dunderfin förutom karlederna bak. Försöker hålla mjukt med kådsalva men nu har han dessutom fått sprickor båda bak på ballarna. Blir inte klok på detta, stackars häst han blödde när vi kom in efter passe...

Av Miss Miller - 12 februari 2009 09:30

Vädret är helt underbart idag, strålande sol minus 25 grader. Gruvar mig för morgondagen men det går säkert bra... Junior ska linas idag, Peppo och Nisse har vilodag= vilodag för mig :) Ska ut med hundarna nu en sväng, dom är inte alltför sugna på lå...

Av Miss Miller - 11 februari 2009 08:27

Vilka härliga dagar det är nu med strålande sol, glittrande snö och bitande kyla :) Fotade lite igår men har nu ställt om kameran då bilderna inte var till belåtenhet så jag tänker fota lite idag också i det vackra vädret.   Nisse ska gå sina interv...

Ovido - Quiz & Flashcards