Direktlänk till inlägg 21 december 2007

Pepper.

Av Miss Miller - 21 december 2007 10:48

Pepper är hoppkanonen med enorma gångarter från Holland! Han är e. Indoctro - Voltaire, 1,73m i manke... En genomsnäll häst som har sedan han började lita på att jag var snäll blivit jätte go'. Han välkomnar en alltid när man kommer till stallet med hans basröst djupt nere som säger, hohohoho...hohohoho... En häst som gör en glad när man är sur, han är positiv till det mesta och trivs nog bra med sitt liv nuförtiden då det innehåller daglig utevistelse i ungefär 8-10 timmar i en stoor hage, en egen flock och mycket mat... I hans tidigare liv bestod dagarna av box, skrittmaskin, box, ridhus, box, skrittmaskin, box och mat däremellan. Har filmat honom när han kom hem och för första gången sedan han var tre år fick gå ut i en hage, han var skräckslagen och ville inte alls vara i den där jätte stora boxen... Rida i skogen, vad är det??? Hjälp det regnar ute, då hoppar jag över elstaketet på 1,40 stillastående och springer in! Gah, åska shit! Mama mia...  Tokiga svenska som lämnar mig ute i den här stora boxen utan väggar... Jag hade ingen plan på att släppa ihop honom med flocken på 7 hästar från början pga skaderisken utan hade hans hage bredvid flockens men tillslut hoppade han in till dom andra och sökte skydd mot alla stora träd och ovädret :-) Detta fungerade utmärkt och han fick gå kvar med sin nya flock. Tyvärr är han hingstig fortfarande och kan inte gå med ston som ev börjar bli brunstiga för då sker tjuv betäckningar på hög nivå.


Peppo är busfröet som man får många goa skratt åt, han går inte att lämna på gången för han kryper ur grimman och springer gärna ut om dörren är öppen... en påhittig kille med mycket hyss för sig ;-)... en riktig Emil...


Han är underbar att rida och är enormt elastisk, galopperar och rör sig som Albert Zoers Okidoki, dom är faktiskt jätte lika varandra... En kille som vill ha en mjuk ryttare som är bestämd i sin ridning för annars maskar han gärna undan arbetet om det går...


Han var inte så lätt att lasta när vi hämtade honom i Söderköping, två timmar senare var han i transporten... Hade väldiga problem med honom tills jag ringde ut David till stallet och bad honom lasta... Visst sa Peppo, klart jag följer bakom dig du är så snäll! När David lastade honom tog det en halv minut mot för mina två timmar...


En klok kille som kom hem den 30/4 2006.

 
 
Ingen bild

Monica

21 december 2007 12:12

Haha :-)
Ja den kan man nog ha lätt för att
kalla Eeemil..
Men såå ljuvligt för honom att få
komma från ett sådant liv han hade
i Holland.. till dej, vilken lycka!

Nu har jag sett spåren av dej..
men var du tvungen att göra så
att det ser ut som om du har ett
'space'? Jag undrar för jag har fattat
det så att man bara behöver ha en hotmail
adress o logga in med det lösenordet??
Får kolla lite där i inställningarna..
för jag har ställt in så det ska vara
tillgängligt för alla..
hmm 'Tjingeling

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Miss Miller - 25 mars 2009 10:58

Jisses vad tiden bara rasar iväg på dagarna, har inte hunnit vara in här på vääldigt länge nu...   Här uppe i norr lyser solen och snön börjar sakta men säkert tina bort. Hundarna ligger och solar i snön och njuter av värmen, hästarna sover ute i sol...

Av Miss Miller - 27 februari 2009 19:18

Börjar väl med gårdagens trav i Boden. Daler hoppade tyvärr, kusk och häst var inte riktigt överrens. Han är ju inte så lättkörd lilla Daler. Lira då, ja lilla Lira Launcher med sina små hyss i planeten. Hon är ju grön och svammlar mycket i värmning ...

Av Miss Miller - 20 februari 2009 14:52

Idag har Nisse gått intervaller på isen. Känns dunderfin förutom karlederna bak. Försöker hålla mjukt med kådsalva men nu har han dessutom fått sprickor båda bak på ballarna. Blir inte klok på detta, stackars häst han blödde när vi kom in efter passe...

Av Miss Miller - 12 februari 2009 09:30

Vädret är helt underbart idag, strålande sol minus 25 grader. Gruvar mig för morgondagen men det går säkert bra... Junior ska linas idag, Peppo och Nisse har vilodag= vilodag för mig :) Ska ut med hundarna nu en sväng, dom är inte alltför sugna på lå...

Av Miss Miller - 11 februari 2009 08:27

Vilka härliga dagar det är nu med strålande sol, glittrande snö och bitande kyla :) Fotade lite igår men har nu ställt om kameran då bilderna inte var till belåtenhet så jag tänker fota lite idag också i det vackra vädret.   Nisse ska gå sina interv...

Ovido - Quiz & Flashcards