Direktlänk till inlägg 30 december 2007

GOTT NYTT ÅR!!!

Av Miss Miller - 30 december 2007 18:13

Alla är nog glada och förväntansfulla inför nyårs afton... Tänk snälla ni på alla skotträdda hundar, hästar, ja ingen nämnd ingen glömd... Tänk vad bra det vore om alla kloka människor sköt raketer endast på nyårsafton efter klockan 16.00 eller nåt så man hade en chans att skydda sina älskade vänner från raketerna... Det är stört omöjligt att åka från stan med lilla Lizzie tex. för man börjar skjuta raketer och smällare flera dagar före nyår och sedan skjuter man flera dagar efter också. Om man visste att det här klockslaget får alla glada skjuta/smälla sina raketer då hade det underlättat det hela enormt mycket... skulle bara vara att packa in vovvarna i bilen och åka ut till föräldrarna i bushen där det inte smäller... Lilla Lizzie är min finska spets tik som är fyra år. När det smäller smällare eller raketer så fäller hon sin vackra rullade svans mellan bakbenen och blir okontaktbar. Sedan är det kört ett bra tag innan hon inser att det smäller nog inte mer och så hips vips gör de det och då är det kört för resten av det dygnet. Hon går bara och väntar på att det ska smälla igen och är väldigt ängslig av sig under denna tid...


Jag ber alla kloka människor som förstår att raketer och smällare inte är farliga att tänka på alla djur som inte förstår det att skjuta sina vackra fyrverkerier på nyårsafton...


Ha ett gott nytt år!



 
 
Ingen bild

Monica

31 december 2007 13:10

Ja
Ett Riktigt Gott Nytt År
önskar ja er däruppe i norr.

Ja du det är rent bedrövligt för alla skotträdda vovvar.. som tur e så är det
inte så jättemycke smällare här.
Har du inte provat Plegicil till
Lilla Lizzie? Det fungerar ganska
bra på min tik iallafall.

Pss. Nu har du äntligen lyckats
hamna på min msn-lista men jag
va tvungen att lägga in den manuellt..
konstigt? Får se om vi hörs där snart
da.. skulle va skoj o tjata lite ;)
Men nu ska jag tillbringa resten av
denna dag i köket.. :(
Men sen blir det stallet igen ;)
Tjingeling & GOTT NYTT ÅR igen

 
Ingen bild

Tess

31 december 2007 15:34

Tack detsamma!

Det går ganska bra för lilla Lizzie än så länge :-)

Nu ska vi åka till föräldrarna ute på landet och där hörs inga smällare :-)

God fortsättning på det nya året!

 
Ingen bild

Monica

1 januari 2008 07:45

Hah nu va ja först i år här ;)
Vet du va ja kom på igår?
Men kanske kan stoppa tussar i öronen
på vovvarna som me pållarna du vet..
Kom på det när ja märkte att min hund
inte brydde sej ett smack igår..
hon har nämligen börjat höra lite dåligt..
Kanske kan va nåt att prova till påsk.

Hoppas ni hade de trevligt igårkväll
själv så sov ja som vanligt..
Hästarna ska ju ha sitt som vanligt
så ja måste upp halv5 ;)
Självplågeri.. men va gör man inte
för sina bästisar :)
Go' Fortsättning

 
Ingen bild

Tess

1 januari 2008 18:15

Tänkte faktiskt på det igår kväll när det small som värst... Hade ingen bomull, endast tysto proppar och dom var en aning för stora för lilla Lizzans söta små öron...
Det gick bra för henne, hon sov mest...

Tack vi hade trevligt, jag satt och halv slumrade i soffan som vanligt ;-)
Min mor frågade om jag sov, nä sa jag hur kan du tro det? hihi, erkänner aldrig att jag somnar fast alla vet det iaf...

Halv fem? Nä nog fick mina vänta till 6 innan frukosten kom :-)

Möttes av ett hohohohihi, var har du hållt hus???

Nu ska jag försöka installera msn webmessenger igen... den säger att jag har för gammalt windows trots att jag har windows xp...

God fortsättning på det nya året.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Miss Miller - 25 mars 2009 10:58

Jisses vad tiden bara rasar iväg på dagarna, har inte hunnit vara in här på vääldigt länge nu...   Här uppe i norr lyser solen och snön börjar sakta men säkert tina bort. Hundarna ligger och solar i snön och njuter av värmen, hästarna sover ute i sol...

Av Miss Miller - 27 februari 2009 19:18

Börjar väl med gårdagens trav i Boden. Daler hoppade tyvärr, kusk och häst var inte riktigt överrens. Han är ju inte så lättkörd lilla Daler. Lira då, ja lilla Lira Launcher med sina små hyss i planeten. Hon är ju grön och svammlar mycket i värmning ...

Av Miss Miller - 20 februari 2009 14:52

Idag har Nisse gått intervaller på isen. Känns dunderfin förutom karlederna bak. Försöker hålla mjukt med kådsalva men nu har han dessutom fått sprickor båda bak på ballarna. Blir inte klok på detta, stackars häst han blödde när vi kom in efter passe...

Av Miss Miller - 12 februari 2009 09:30

Vädret är helt underbart idag, strålande sol minus 25 grader. Gruvar mig för morgondagen men det går säkert bra... Junior ska linas idag, Peppo och Nisse har vilodag= vilodag för mig :) Ska ut med hundarna nu en sväng, dom är inte alltför sugna på lå...

Av Miss Miller - 11 februari 2009 08:27

Vilka härliga dagar det är nu med strålande sol, glittrande snö och bitande kyla :) Fotade lite igår men har nu ställt om kameran då bilderna inte var till belåtenhet så jag tänker fota lite idag också i det vackra vädret.   Nisse ska gå sina interv...

Ovido - Quiz & Flashcards