Alla inlägg den 3 november 2008

Av Miss Miller - 3 november 2008 14:47

Ni blir säkert less å höra mitt tjat om denna härliga höst och vackra natur men jag kan inte låta bli. Är helt underbart ute! Vart med min kära mor, Azzar och Chess på en låång prommis idag. Kan bara säga en sak, LJUVLIGT! Solen skiner och gör en sista kraftansträngning att värma, mossan var så mjuk under skorna. Hade de inte vart så inni bövelen kallt på marken skulle jag tagit av mig dojjorna och låtit mossan massera fötterna. Blev faktiskt lite avis på Lizzan och Nallis som fick uppleva den mjuka mossan under tassarna idag. Otroligt fint har det vart, gick till bäcken och lät hundarna dricka. Har frusit en tjock isskorpa nu men det är iaf öppet vissa bitar där vattnet pårlar.


Igår fick Nallis en jakttur, han är såå duktig den lille farbrorn. Skötte sig exemplariskt, tyvärr snöade det och pippisarna var inte på hugget för sövande skall :) Nalle var iaf nöjd, lilla tiken fick vara hos 'barnvakten' uti fall det skulle bli nåt pangande. Hon är ju inte så förtjust i dessa bössor...


Nisse han är piggare än en ekorre. Var tvungen göra av med massa energi igår för han håller på krypa ur skinnet. Är jätte hårt i backen så vi lunkade bara men red iaf intervaller i lunk fart. Han var rätt nöjd när vi kom in. Vet inte vem som var mest trött han eller jag... Hade ju jobbat natt och gått av på morgonen så formen var inte optimal men jag sov gott sedan :)


Peppo han rids barbacka, på gården. Krutpaketet är rätt laddad så en fallskärm hade inte vart så tokigt. Men det är otroligt vad man kan klänga sig fast på alla de märkligaste sätt när man är född tjurskallig... Han har ett gott hjärta, är bara lite busig...


Junior, ja om han kunde sluta växa vore ingen gladare än jag. Är nog snart störst i stallet... Eller ja han är högst eller hur man nu ska säga... Har börjat skallas vilket inte är populärt hos hans matte som fick världens blåmärke på hela utsidan av låret när han vevade till rätt i lårmuskeln... Fick mig i skallen idag av det lilla monstret. Blir så f*bannad att jag håller på spricka. Han gör bara såhära när jag ska sätta fast honom i kedjorna på gången... Är som ett lamm annars...


I övrigt händer inte så mycket. Idag är iaf första gången jag tvättat bilen ute i november. Helt otroligt...


Ciao...

Ovido - Quiz & Flashcards