Alla inlägg den 20 november 2008

Av Miss Miller - 20 november 2008 11:28

... sa jag igår till Nalle. Nalle hade nämligen haft den turen att spännet i löplinan släppt så Nalle kunde hitta på hyss tills matte upptäckte hans bravader. Nalle var överlycklig när jag kom ut och hittade honom vid kaninhuset. Titta matte sa han, titta va jag har gjort :) Jag har stått på huvudet och rullat i skitstacken... Yiipppiiiee sa jag, eller, inte riktigt. Så igår när jag kom hem så åkte Nalle i badet. Mindre glad var Nalle, fast han står och blundar och njuter när han väl badar men det är just innan han  tycker matte är en skitstövel... Lizzan var överlycklig över att slippa bada, såg ängsligt på mig och tänkte nog, varför ska jag bli lidande och behöva bada bara för att den där inte kan sköta sig... Nåja gumman slapp igår och var väldigt lättad för det :)


Nisse då, jo han gick galoppintervaller för fulla muggar tills skon flög. Hann bara rida tre intervaller när han trampade sig på ballen och skon flög... Nu har han ett jack på ballen men inget djupt sår iaf... För er ej hästmänniskor, ballen är inte vad ni tror ;) Dom sitter nere på baksidan av hoven för att göra det enkelt...


Skansaflickan startade i ske-å igår, 4.a efter galopp. Det tråkiga med denna donnas humör är att om hon vill skulle hon runda fältet i åttor och vinna överlägset... Men men... Hon har blitt så förbaskat ivrig i starten...


Idag då, har vart på en kall men skön prommis i skogen. Eller prommis vet jag inte direkt blev en joggis eftersom att Lizzie och Nalle började spåra älg och jag joggade efter... Uppför backe nerför backe... Denna kalla luft är inte rolig att anstränga sig i... Men vad gör man inte för sina vänner :)


Min kära mor vill att jag ska följa med och se på valpen i kalix men har nog inte tid idag... Kikade förresten på ena söta små liv igår på bild alltså... Ojoj sicka sötnosar och speciellt en svart och vit pojke... Små sibirien kikade jag på... Ruskigt söta är dom, måste säga att dom slår finska spets valpar med råge... Ja Lizzie och Nalle ni får ursäkta...


Ciao

Ovido - Quiz & Flashcards