Alla inlägg den 11 november 2008

Av Miss Miller - 11 november 2008 19:56

Gah! Skrev just ett låååångt inlägg som bara försvann tack vare min oerhört smarta dator! Ska jag orka skriva om allt? Nja, blir en kortare version... Kan inte skriva allt jag just sagt om min kära dator. Var nära jag gjorde som i reklamen på tv, den nya om hur du löser dina tekniska problem... Har fortfarande god lust att svinga upp den i luften och skjuta den med hagelbössan som en lerduva... Är väl tur att man har vissa spärrar i behåll antar jag. Tror inte grannarna skulle uppskatta datorkastning med smäll ;)


Nåja var var jag nu då...


Jo jag har vart på den dagliga om än något blöta turen idag ed Lizzan och Nallis. Har följt bäcken i en timme ca, är helt fantastiskt vackert... precis som i en tecknad saga... Man kommer till ett ställe där vattnet pårlar intensivt för att i nästa sekund befinna sig i absolut tystnad... Lizzan och Nallis är nöjda efter turen men inte trötta såklart. Hade behövt springa ett maraton med dom för att uppnå det resultatet :) Nalle ska ju hålla sig i skinnet nu med sin halsinfektion... Lill gumman har druckit ur bäcken, det gör hon så fort hon får tillfälle, hon står och balanserar på iskanten och lapar i sig det kalla vattnet. Ser och låter så gott...


Hovis ska få sparken tror jag, Nisse tappade en sko igår under motionsturen över berget. Han fick skor i lördags! Har ju bara suttit i två dagar! Vill ju att Måke ska sko men Måke har så ont i axeln nu att han inte orkar sko alls...

Nisse ska iaf fortsätta med sin dressyr-, klätter-, och motionsträning. Är ju så hårt ute att jag inte vill köra fort. Har funderat på att anmäla ut till Boden den 27e men vi får välan se hur det går att träna... Är ju baske mej bara auto start i alla lämpliga lopp å de hade jag ingen lust me...


Pepper då, ja jag fotar och mailar bilder till Maria på Amerigo då hans sadel inte passar längre. Maria fick en smärre chock då hon såg hans manke, den är enorm kan jag säga... Maria visste inte råd på detta problem utan vidarebefodrade bilderna till Amerigos designer i Schweiz för att få hjälp. Fick svaret att vi såklart ska ha en vidare bom och en annan bossa (det som är under sadeln stoppad med ull) så det blir såklart att specialbeställa... Yippiiieee :( Kul jul... Nåja bara vi nu får det som fungerar för vi ska banne mig ut på tävlingsbanorna 2009.


Läste senaste tidningen ridsport. Vilka godingar som såldes på auktionen! Lutfi Kolgjini köpte en riktig racer för en dryg halv miljon, Quick Cash heter den... Riktigt fin...


Nä nu blev jag trött i ögat... Har ju skrivit en lååång en å en kort en...


Natti Natti.

Ovido - Quiz & Flashcards