Alla inlägg den 14 november 2008

Av Miss Miller - 14 november 2008 08:43

Idag vräker snön ner, -5,3 grader men det blir varmare hela tiden. Underbart, hoppas de håller i sig :)


Lizzie och Nalle älskar snön, dom rullar och blir lite gladare tycker jag iaf. Ska gå en lååång runda nu efter jag skrivit lite... Gick en låång runda sent igår kväll, var skönt ute trots dryga 10 minus. När vi kom hem igen var mina sockerhjärtan nöjda och belåtna. När jag är i stallet har jag ju hundarna i löplinor och sen när jag ska rida får dom sova i bilen när det är kallt. Lilla gumman hon satt på täcket jag lägger ut och skakade igår när jag hämtade dom för en sovstund i bilen, stackaren. Hon behöver bygga mycket päls lilla fröken...Nalle han har ju en enorm päls så han fryser sällan...


Nisse var jätte fin igår, Måke har slagit på en ny sko så det är fyrhjuls dubbat igen... Han verkar trivas bra med detta tredelade äppelbett. Han tuggar och smaskar på det så han är alldeles skummig runt munnen. Idag är det vilodag för Nisse och Junior. Pepper ska motionera, han hade behövt galoppera av sig ordentligt för han är mer utanför kroppen än i för tillfället... Bara nu underlaget blir bättre så ska han få springa av sig... Jag får väl ta fram fallskärmen och karlssons klister ;)


Nä nu ska jag ta den dära lååånga turen i snön :) Härligt!


Ciao.


Fortsättning....


Den lååånga turen är avklarad. Nu har jag två trötta hundar och en mör matte:) Vi har sökt julgranar jag och min mamma... Det resulterade i en två timmars tur ca. Har haft det nya bältet som mamma beställt. Super måste jag säga. Ska beställa ett sådant själv, det var väldigt behagligt. Nä nu är jag så mör att det blir lunch och sedan lite tvätt och städ. Är ju fredag...


Ikväll är det Idol ju, hade nästan glömt det. Bara nu Kevin B och Anna får vara kvar å han Robin den ljus håriga... Måste säga att Anna är riktigt duktig, vilken röst tjejen har! Kevin är redan en stjärna, han kommer gå långt hur det än slutar i Idol...


Lägger ut dagen bilder på pixbox om ni går via peppelino i mina länkar...


Ciao.

Ovido - Quiz & Flashcards