Alla inlägg den 24 november 2008

Av Miss Miller - 24 november 2008 20:12

Något tänkvärt för oss alla...


När jag ber dig lyssna på mig och du börjar ge goda råd

har du inte gjort vad jag bett dig om.

När jag ber dig lyssna på mig och du börjar förklara varför

jag inte ska känna som jag gör,

trampar du på mina känslor.

När jag ber dig lyssna på mig och du tycker du måste göra något

för att reda ut mina problem sviker du mig,

hur underligt det än kan låta.

Kanske är det därför som böner hjälper en del människor.

För gud är stum och han ger inga goda råd

eller försöker "greja" saker och ting.

Han lyssnar bara och låter mig klara mig själv.

Så lyssna bara på mig är du snäll

och om du vill prata kan du väl vänta på din tur

en liten stund.

Så lovar jag att lyssna på dig.

                                                  
                                Anonymous

Av Miss Miller - 24 november 2008 08:46

...är det visst idag. Det har iaf stormat sen igår kväll. Inatt började det dessutom snöa. Så drivorna är rätt stora faktiskt. Den där isvägen jag pratade om igår den är ett minne blott idag. Bara till å ploga när detta lagt sig... Blir ingen is för Nisse idag alltså. Tar en tur i skogen ist och plumsar i snön. Lizzie och Nalle är överlyckliga, mycket snö å rulla sig i och springa med huvudet på sida i snön för att driva på med bakbenen så det ser ut som om dom åker kana. Roligt har dom iaf. Nä nu ska jag ner i källaren å sätta igång en maskin tvätt...


...denna dag fortsatte med en väldigt snöig och stormig promenad i skogen. Konstigt nog så var det skönt ute, hundarna var på gott humör och busade för fulla muggar i snödrivorna. Plumsade hela vägen vilket känns i benen nu. Bra träning är det iaf både för mig och hundarna. Roger plogade upp isen vid lunch så Nisse fick en premiär tur iaf. Han var lite fundersam på dessa svarta fläckar men travade snällt på iaf. Blev en motions tur på 1,2mil. Han håller ju ett bra grundtempo själv så vi lunkade på rätt friskt. Han känns fin, inge trött av den turen men det ska han ju inte bli heller. Blir intervaller på lördag har jag planerat, då har han hunnit känna på isen fyra gånger innan och vant sig med det nya underlaget.


Var ju avslutning för ensam mamma söker i går. Anette valde ju Rickard som jag hoppades på. Men det förstod man rätt snabbt att dom fattat tycke för varandra. Nu på söndag ska jag se Kalla fakta om djurplågeriet som pågår bland en del korkade travmänniskor. Blir "intressant" men säkerligen upprör det en massa känslor. Ett bra program som tar fram en hel del fakta i ljuset som vart i skyddad verkstad alldeles för länge.


Ciao

Ovido - Quiz & Flashcards