Alla inlägg den 13 november 2008

Av Miss Miller - 13 november 2008 11:29

Ja nu har det äntligen kommit några flingor snö så det iaf är vitt på backen... Skulle behöva komma flera decimeter men med lite tur så kanske det kommer snart... Det är strålande sol ute, snön glimmar och det är -4 grader nu...


Idag är det dressyr som gäller för Nisse. Ska fortsätta med våra skänkelvikningar, halter, ryggningar, ökad och minskad skritt och trav. Nisse ska nämligen bli ett styrkemonster är det tänkt :)

Junior han ska longeras en stund i skritt och trav och farbror Pepper har vilodag. Har filmat Junior idag, är roligt sedan att kunna se tillbaka när han är tio år eller nåt...


Igår då, ja min kära mor lurade med mig på hennes tur till Kalix hos kennel Kapplandet där hon bokat en valp. Hm... man blir ju inge valpsjuk alls ;) Lite elakt tycker jag att övertala sin dotter på något sådant :) Nåja valparna var jätte söta som valpar oftast är, 4,5 vecka är dom nu iaf. Kom fram en väldigt röd hanne till mig på en gång och krokade lilla tassen om armen och slickade mig på handen... Sicka rackare, måste vara inbyggt i huvudet på de små liven att charma alla som kommer ;) Nä sa jag tyvärr lille vän, har inte tid med en vovve till även om jag vill. Är ju såå utställnings intresserad men när inte tiden finns så gör den inte... När Junior är utildad lite mera så blir tiden bättre men man måste lägga ner all sin tid på honom nu för att det ska bli någe av honom... Finns faktiskt en annan varglik ras som lockar mera... Sen så bor jag så dumt nu, skulle behöva hägna in hela gården så hundarna får vara ute så mycket dom vill men då är de ju dessa grannar som klagar om hundarna pratar lite... Ska ju bygga en stuga vid älven och där ska jag ha inhägnat med hundkoja så kan mina små röda vargar vara ute så mycket dom vill och gå in när dom vill. Ska såklart ta våra dagliga turer i skog och mark men resterande delen av dygnet ska dom kunna välja själva om dom vill vara inne  eller ute...


Nu väntar jag på besked från Maria på Amerigo om detta sadelbekymmer, hoppas hon hinner höra av sig idag så jag får beställa sadeln nu...


Nä lunch ska lagas, magen skriker...


Ciao

Ovido - Quiz & Flashcards