Direktlänk till inlägg 7 november 2008

Junior, skogen och idol bl.a.

Av Miss Miller - 7 november 2008 16:50

Tänkte börja me Junior idag...


Har longerat ute i det fantastiskt fina underlaget, nä alltså det är knallhårt. Nu får baske mej snön ta och anlända tycker jag... Iaf så skrittade vi ju bara å de går ju bra. Är en jätte rolig häst att arbeta med för han är såå lyhörd, tror nog att join-up träningen gjort susen. Håller inte på me de dagligen utan någon gång i veckan. Nu är så hårt och knaggligt så alla mina hästar har bus förbud i hagarna och max hastighet 10 km/h ;) Iaf så önskar jag att dom håller sig i skinnet ett tag iaf... Imorgon kommer hovis, alla ska skos för vintern. Nisse ska gå ett dressyr pass imorgon har jag tänkt.


Dom har ju "krig" militären uppe i Boden nu. Ja så ingen missförstår, dom leker krig alltså. Idag har dom roat sig med att lågflyga över hästhagarna bl.a Skjuter skarpladdat och krälar antagligen omkring med buskar på hjälmarna. Är glad att vi har ett försvar i sverige såklart men uppskattar inte dessa lågflygningar dom sysselsätter sig med. Det var en sådan här övning dom höll på med och flög över hagarna i trädtoppshöjd när Bahrain Beauty blev så rädd att hon kastade fölet när det var två månader kvar till fölning...


Skogen var det ja...

Har vart på en tvåtimmars tur med hundarna idag, lille Chess var med han också. Det är en helcool hund måste jag säga. En tibbe med fart. Alltid glad, en riktig retsticka med härlig uppsyn. Man blir glad bara av att se honom fara fram som en liten virvelvind.

Skönt sålänge solen lyser men sedan blir det snabbt kallt. Lizzan och Nallis är iaf väldigt nöjda och har lagt sig för en middagslur.


Ikväll är det idol på fyran. Spännande, håller på killen från Malta och han Robin ? (den ljushårige killen). Anna är duktig hon me. Ja håller nog på alla tre för tillfället. Men lite favorit är han från Malta iaf. Ska bulla upp och parkera framför teven med en brasa i öppenspisen. Det blir en sköön och avslappnande fredag med andra ord.


Ciao.

 
 
Ingen bild

Monica

10 november 2008 09:26

Fy fasen vad jag är usel på att skriva till dej nu! Jag skäms faktiskt ordentligt!
Men jag har sååå mycke att skriva så jag vet inte vart ja ska börja.. så det krävs att jag har tillräckligt med tid för att sätta mej och författa ett bra brev till dej..
Det blir ju så in i helskotta rörigt annars.. vilket det brukar bli iaf. ;)
Men du håller dej säkert uppdaterad om Lillen ändå kan jag tänka mej..
Jag läser iallafall här hos dej varje dag..
Just nu fikar jag en snabbis medans jag väntar på hovis och veterinär..
Din lilla favvo ska få skor idag ;)
Roligt att det går så bra att rida Nisse.. himla bra med denna varierade träning för honom.. jaa för alla travare egentligen..
men spec. för Nisse :)
Är det någon start på G strax?
Nee nu hinner jag inte mer.. trotts att det glöder i fingrarna :(

Storm ösregn och allmänt bara bläää hela livet! Hoppas ni har det bra iallafall..
BamseKramar.. från landet i helvetet!:(

 
Ingen bild

Tessan

11 november 2008 20:20

Men snälla du, jag förstår. Det är ingen fara :) Läser ju på din sida å håller mej uppdaterad. Har haft lite trassel med datorn så när jag är inne på msn så fryser den allt så jag får starta om...

Men så roligt att lilla fröken får dubbat, då kan hon busa hur mycke hon vill :) Junior har fått dubbat han me'

Nisse han funkar jätte bra, har köpt ett tredelat jätte fint äppelbett från hippson som funkar bättre än läderbettet.

Vi har funderat på att starta den 27e men det beror på hur man kan träna... Är såå hårt hära nu...

Kramar i massor till dej och Lillen från mej och Nisse

 
Ingen bild

Monica

12 november 2008 04:38

Dubbat ja.. Hon trodde hovarna vart spadar!
Knäppaste hästen jag vet de där! ;)

Attans vad bra att du tat bort läderbettet.. dom brukar ju vara så tjocka.. finns ju knappt plats för dom i munnen.
Jag gillar dessa raka smala bett jag.. eller de tredelade.. många skriker ÅÅåh va skarpt om det raka.. icke.. det handlar ju om hur man är i handen :)
Äppelbetten är också jättebra.. både de tredelade och det raka.. men jag föredrar det raka i nästan alla hästars munnar.. snällast.. om man har den rätta känslan i händerna asså :)

Va skoj om Nisse kan starta den 27e!
Hårt är det ju.. men det ska väl gå ändå.. ni får väl fara till bana o köra ett snabbjobb innan kanske.. det borde väl räcka så fin som han må vara nu i övrigt!

BuntKram fråm hela gänget o så från mej :)

 
Ingen bild

Tessan

12 november 2008 11:44

Pyret hon e en pärla med mycket finurligheter rörandes i huvudet. Fast jag aldrig träffat henne 'live' så är jag stört förtjust i henne :)

Jo Nisse ska in för banjobb men vi har inte vart in med någon på typ två veckor nu eller om de blir tre. Är värre än asfalt just nu...

Jag har sett ett superfint rakt gummi bett, ska bara hitta det någonstans på nätet... Är också inne på din linje för hästens mun är ju så liten, tänk förr dessa tjocka bett man använde och några säkert använder fortfarande... Kommer ihåg ett läderbett ja hade på min ponny Miro och att det rymdes i munnen var ju ett under... säkerligen inte så behagligt...

Måste skynda mig å äta nu, ska till Kalix me min mamma och titta på hennes nya golden valp... skriver mera sedan.

Synd att du bor så lååångt bort annars hade du varit varmt välkommen att följa med på min dagliga tur uppe i rekreations skogen :)

Bamsingkramar med pårlande vatten till dej och Lillen från mig och Nisse

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Miss Miller - 25 mars 2009 10:58

Jisses vad tiden bara rasar iväg på dagarna, har inte hunnit vara in här på vääldigt länge nu...   Här uppe i norr lyser solen och snön börjar sakta men säkert tina bort. Hundarna ligger och solar i snön och njuter av värmen, hästarna sover ute i sol...

Av Miss Miller - 27 februari 2009 19:18

Börjar väl med gårdagens trav i Boden. Daler hoppade tyvärr, kusk och häst var inte riktigt överrens. Han är ju inte så lättkörd lilla Daler. Lira då, ja lilla Lira Launcher med sina små hyss i planeten. Hon är ju grön och svammlar mycket i värmning ...

Av Miss Miller - 20 februari 2009 14:52

Idag har Nisse gått intervaller på isen. Känns dunderfin förutom karlederna bak. Försöker hålla mjukt med kådsalva men nu har han dessutom fått sprickor båda bak på ballarna. Blir inte klok på detta, stackars häst han blödde när vi kom in efter passe...

Av Miss Miller - 12 februari 2009 09:30

Vädret är helt underbart idag, strålande sol minus 25 grader. Gruvar mig för morgondagen men det går säkert bra... Junior ska linas idag, Peppo och Nisse har vilodag= vilodag för mig :) Ska ut med hundarna nu en sväng, dom är inte alltför sugna på lå...

Av Miss Miller - 11 februari 2009 08:27

Vilka härliga dagar det är nu med strålande sol, glittrande snö och bitande kyla :) Fotade lite igår men har nu ställt om kameran då bilderna inte var till belåtenhet så jag tänker fota lite idag också i det vackra vädret.   Nisse ska gå sina interv...

Ovido - Quiz & Flashcards