Direktlänk till inlägg 24 november 2008

Måndag...

Av Miss Miller - 24 november 2008 08:46

...är det visst idag. Det har iaf stormat sen igår kväll. Inatt började det dessutom snöa. Så drivorna är rätt stora faktiskt. Den där isvägen jag pratade om igår den är ett minne blott idag. Bara till å ploga när detta lagt sig... Blir ingen is för Nisse idag alltså. Tar en tur i skogen ist och plumsar i snön. Lizzie och Nalle är överlyckliga, mycket snö å rulla sig i och springa med huvudet på sida i snön för att driva på med bakbenen så det ser ut som om dom åker kana. Roligt har dom iaf. Nä nu ska jag ner i källaren å sätta igång en maskin tvätt...


...denna dag fortsatte med en väldigt snöig och stormig promenad i skogen. Konstigt nog så var det skönt ute, hundarna var på gott humör och busade för fulla muggar i snödrivorna. Plumsade hela vägen vilket känns i benen nu. Bra träning är det iaf både för mig och hundarna. Roger plogade upp isen vid lunch så Nisse fick en premiär tur iaf. Han var lite fundersam på dessa svarta fläckar men travade snällt på iaf. Blev en motions tur på 1,2mil. Han håller ju ett bra grundtempo själv så vi lunkade på rätt friskt. Han känns fin, inge trött av den turen men det ska han ju inte bli heller. Blir intervaller på lördag har jag planerat, då har han hunnit känna på isen fyra gånger innan och vant sig med det nya underlaget.


Var ju avslutning för ensam mamma söker i går. Anette valde ju Rickard som jag hoppades på. Men det förstod man rätt snabbt att dom fattat tycke för varandra. Nu på söndag ska jag se Kalla fakta om djurplågeriet som pågår bland en del korkade travmänniskor. Blir "intressant" men säkerligen upprör det en massa känslor. Ett bra program som tar fram en hel del fakta i ljuset som vart i skyddad verkstad alldeles för länge.


Ciao

 
 
Ingen bild

Monica

24 november 2008 15:20

Tänk att ni redan har fast is på sjön!
Det har inte ens varit i närheten av sådan is här på flera år!
Oavsett så kör inte jag därute iallafall tycker det är otäckt sedan jag var nära en olycka för många år sedan..
Snö vill jag också ha nu, det blåser som attan och snöar sånt där smått pulver som inte stannar kvar nånstans..
Kommer det bara ner ett par dm. så är jag mer än nöjd för då kan vi göra en 1600meters bana ute på kornas gärden.. men som det är nu är det bara stenhårda vägen som gäller.. jaa o så skogen för Goldina da som blir riden.. men Pyret får knata på vägen hon :)
Kramisar från mej till dej

 
Ingen bild

tess

24 november 2008 20:11

Hej,

Ja den har hunnit bli rätt tjock också, är dryga 30 centimeter. Är faktiskt lite läskigt att rida på isen men har inget val när det är så hårt efter vägarna...

Ha de bra!

Kramar i massor från mig och Nisse till dig och Lillen

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Miss Miller - 25 mars 2009 10:58

Jisses vad tiden bara rasar iväg på dagarna, har inte hunnit vara in här på vääldigt länge nu...   Här uppe i norr lyser solen och snön börjar sakta men säkert tina bort. Hundarna ligger och solar i snön och njuter av värmen, hästarna sover ute i sol...

Av Miss Miller - 27 februari 2009 19:18

Börjar väl med gårdagens trav i Boden. Daler hoppade tyvärr, kusk och häst var inte riktigt överrens. Han är ju inte så lättkörd lilla Daler. Lira då, ja lilla Lira Launcher med sina små hyss i planeten. Hon är ju grön och svammlar mycket i värmning ...

Av Miss Miller - 20 februari 2009 14:52

Idag har Nisse gått intervaller på isen. Känns dunderfin förutom karlederna bak. Försöker hålla mjukt med kådsalva men nu har han dessutom fått sprickor båda bak på ballarna. Blir inte klok på detta, stackars häst han blödde när vi kom in efter passe...

Av Miss Miller - 12 februari 2009 09:30

Vädret är helt underbart idag, strålande sol minus 25 grader. Gruvar mig för morgondagen men det går säkert bra... Junior ska linas idag, Peppo och Nisse har vilodag= vilodag för mig :) Ska ut med hundarna nu en sväng, dom är inte alltför sugna på lå...

Av Miss Miller - 11 februari 2009 08:27

Vilka härliga dagar det är nu med strålande sol, glittrande snö och bitande kyla :) Fotade lite igår men har nu ställt om kameran då bilderna inte var till belåtenhet så jag tänker fota lite idag också i det vackra vädret.   Nisse ska gå sina interv...

Ovido - Quiz & Flashcards