Direktlänk till inlägg 27 november 2008

Torsdag...

Av Miss Miller - 27 november 2008 07:47

Har tagit en uppfriskande prommis med hundarna nu på morgonen, -13,4 visade termometern. Kan inte skriva så mycket idag för den här jäkla nerven är ikläm så höger arm somnar hela tiden. Har börjat för ett tag sedan detta men jag har inte brytt mig om det. Kan säga att natten har vart förjävlig på ren svenska. Har fått sitta å "sova". Känner i nacken hur det är i kläm. Den domnar inte bara som när en fot eller ett ben somnar lite utan det gör skit ont. Tar väldigt länge innan jag får det att släppa. Jag ska börja träna ännu hårdare nu för att stärka upp mina muskler i nacke och rygg så kanske jag slipper detta...  Har varit uppe i flera timmar men det är fortfarande denna körande känsla i armen.


Igår...

Ja igår fick faktiskt nisse gå tre intervaller på isen. Ändrade min plan skulle ju egentligen gått på lördag men nu blev det idag då jag ska på julfest på lördag och antagligen har ont om tid... Man ska ju hinna fixa håret å sminka sig så man inte ser alltför eländig ut... Nå iaf. Red tre varv runt rundbanan och sen så fick han gå intervallerna. Gick jätte bra, han fick rejält med mjölksyra såklart. Var ju första ordentliga turen på isen för året. Han fick hålla farten själv som han gör så bra alltid. Tycker det räcker med tre första turen. Nästa intervalldag blir nästa vecka på måndag. Vilodag idag med mat i hagen och bus med Simsa. Imorgon blir det en tur över berget i djupsnön och sedan vila på lördag. Söndag blir också en motionstur med lite hurtigare tempo.


Nä nu är det färdigskrivet säger armen.


Ciao


 
 
Ingen bild

Monica

27 november 2008 11:24

Hörrududu!!
Nu går du till läkaren omedelbums och ser till att få komma till röntgen!
Jag kan lova dej att det är en kota i bröstryggen som är förskjuten som klämmer
denna nerv! Jag kan också lova dej att jag vet exakt hur detta känns.. för så har jag det med båda mina armar ständigt.
Det räcker inte att träna och stärka sej på det viset du måste först se hur det ser ut och vilken kota som klämmer och hur och varför! Jag brydde mej inte heller mer än på deta sätt när det började krångla för min del eftersom det kom och gick varefter..
men nu är det beständigt och går inte att göra något åt alls.. lite bättre vissa dagar iofs. men morgonen är alltid värst!
Så nu ringer du bums till doktorn för det är nämligen så att för att se nerverna som är i kläm krävs magnetröntgen och den kan man få vänta på väldigt länge.. jag fick vänta 46 veckor! Men ni kanske har kortare tider däruppe.. hoppas verkligen det.

Bra med Nisse :)
Hur gör du när du kör intervallerna?
Har du pulsmätaren på då så du har ordentlig koll.. inte så himla bra att kliva över mjölksyretröskeln föör mycke.
Tänk att det är så få som inte tänker på detta med vad underlaget har för betydelse när dom ger sej ut och kör på isen..
Bra att du har stenkoll på detta iallafall :)

Appropå det du började skriva..
Hurtbulle säger ja bara ;)
men fattar inte riktigt hur vädret kan vara så olika.. att ni har sååå kallt..
mycke skönare som ni har än här.. igår va de -7.. i morse va de +6!! Så trött på detta väder och mörker nu!
Näe.. nu skulle du ju ringa läkare ju.. då har du inte tid att sitta här och läsa :)
Kramisar och va rädd om dej!!

 
Ingen bild

Tess

27 november 2008 22:17

Hej :)

Alltså jag har ju haft ont i bröstryggen i typ två månader, knappt kunnat vända mig i sängen. Detta har kommit å gått i 8 år nu. Nu är bröstryggen bättre men då domnar armen hela tiden. Gör skitont... Jag ska banne mig boka tid. Tusen tack för tipset :)

Ja Nisse han får knata på i de tempo han vill. Ska köpa mig en pulsmätare för jag har bara en man kollar när man kommer in. Eller i det tempo han vill stämmer inte riktigt nog håller jag igen honom en hel del. Är ju bara det att isen suger så i benen på dom så man måste vara försiktig tills dom vant sig ordentligt. Nu blir det inga intervaller imorgon om jag är så risig i nacke å arm för jag blir bara irriterad när det tar ont å de vill jag inte föra över på Nisse som jag jobbar gärnet me å peppa hela tiden...

Ja det var -20 idag å strålande sol, nu har det blitt varmare är -12 nu och snöar. Skulle blitt galen på erat väder faktiskt, måste va jobbigt när man ska träna häst å så blir de ju såå mörkt när man är utan snö. Här är det ljusare nu när snön har lagt sig, kan rida på isen fast det är mörkt om månen lyser :)

Nä nu är armen tokig, skriver mera till dig sedan...

Kramisar till dej me å var rädd om dej du också

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Miss Miller - 25 mars 2009 10:58

Jisses vad tiden bara rasar iväg på dagarna, har inte hunnit vara in här på vääldigt länge nu...   Här uppe i norr lyser solen och snön börjar sakta men säkert tina bort. Hundarna ligger och solar i snön och njuter av värmen, hästarna sover ute i sol...

Av Miss Miller - 27 februari 2009 19:18

Börjar väl med gårdagens trav i Boden. Daler hoppade tyvärr, kusk och häst var inte riktigt överrens. Han är ju inte så lättkörd lilla Daler. Lira då, ja lilla Lira Launcher med sina små hyss i planeten. Hon är ju grön och svammlar mycket i värmning ...

Av Miss Miller - 20 februari 2009 14:52

Idag har Nisse gått intervaller på isen. Känns dunderfin förutom karlederna bak. Försöker hålla mjukt med kådsalva men nu har han dessutom fått sprickor båda bak på ballarna. Blir inte klok på detta, stackars häst han blödde när vi kom in efter passe...

Av Miss Miller - 12 februari 2009 09:30

Vädret är helt underbart idag, strålande sol minus 25 grader. Gruvar mig för morgondagen men det går säkert bra... Junior ska linas idag, Peppo och Nisse har vilodag= vilodag för mig :) Ska ut med hundarna nu en sväng, dom är inte alltför sugna på lå...

Av Miss Miller - 11 februari 2009 08:27

Vilka härliga dagar det är nu med strålande sol, glittrande snö och bitande kyla :) Fotade lite igår men har nu ställt om kameran då bilderna inte var till belåtenhet så jag tänker fota lite idag också i det vackra vädret.   Nisse ska gå sina interv...

Ovido - Quiz & Flashcards